Förlåt att jag aldrig nånsin sagt förlåt


Nu har jag nyss kommit hem från jobbet.
Teatern.
Djungelboken.
Den är så jäkla bra - jag ser den typ varje kväll.
Om ni har chansen så gå och se den.
Och se den i så fall när Leif Andrée spelar Baloo.

Innan jobbet så var jag på gymmet.
Mitt nya liv har börjat.
Det började i lördags.
Jag var på gymmet när dom öppnade klockan tio.
Sen åkte jag till jobbet.
Jag ska försöka trappa ner på godbitar också.
Och sen i lördags har jag bara ätit glass och bär med mickan.
Eller vänta, en morotskaka åt jag också häromdagen.
Men ändå det är bättre än innan.

Nu vill jag bli vältränad - jag mår bättre då.
Mitt gymkort går ut i mars och det pushar på lite.
I lördags var det dötrist men idag var det rätt kul där på gymmet.
Och imorgon ska jag gå på core.

Och det är så jobbigt vad jag saknar Felix nu.
Och han saknar mig.
Som Molly sa någon gång.
Det är nästan värre att vara ihop och vara ifrån varandra än att göra slut.
För jag menar nu vill ju båda vara med varandra.
Åh det gör ont i mitt hjärta.
Jag är så kär men du är så långt borta.
Helst vill jag bara lämna mitt liv och åka till hans mysiga lägenhet och bo i hans säng.
Alltså jag vill lämna mitt arbetande liv.
Jag gillar inte alls att jag alltid har någonstans jag borde vara.
Jag vill kunna skita i det utan att någon ringer.
Jag vill inte ha ansvaret.
Innan kände jag precis tvärtom.
Jag ville ha ett forum där jag kände mig behövd.
Nu vill jag bara fly.

I helgen är jag hör och häpna helt ledig.
Då ska jag njuta.
Jag ska leka i snön med Mickan, bjuda Molly på restaurang och vara med min familj.
Seriöst jag hinner aldrig träffa min familj så som jag jobbar.
Jag börjar jobbet när dom slutar.
Vi hinner träffas lite när jag kommer hem innan dom lägger sig.
Deppigt.

Men jag har ett mål.
Jag berättar mera snart.




I bilen på väg till Lund senast.
Det är så underbart hur mycket man kan älska någon och att den älskar tillbaka.
Och att bara hänga och känna hur man hör ihop.
Det är så rätt.
Jag vill att alla ska få känna så här någon gång.


Bland molnen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0