Homecoming


Heej bloggen!
Jag har varit hemma ett tag men har inte fått tummen ur att blogga än.
Men än kanske det är någon som vantar och hoppas?
Jag valde ut tre bilder helt slumpmässigt från resan.
Som för övrigt var så himla underbar.
Vi har sett så mycket och jag har verkligen fastnat för Asien.
Jag vill se mer!



Här är Molly på Koh Samet, så himla skönt med lite solsemester också.
Jag lekte hemmafru och tog hand om Molly, jagade efter en mopp mitt i natten, kom med frukostbricka till rummet, gick till andra stranden och köpte kakor.

Vi började resan med Bangkok och bodde hos Göran.
Mycket vin och goda middagar.
Sen var vi på Samet i fem nätter innan vi hängde några dagar till i Bangkok.
Jag älskar Bangkok!


Efter det tog vi ett nattflyg till Shanghai och där på morgonen skulle vi förska ta oss till Hangzhou.
Flygplatsen till Shanghai South Railway Station (jag hade adressen på kinesiska).
På tågstationen bad vi om två biljetter till hangso (som man tydligen uttalar hangjoe).
Vi åkte med "kommunisttåget" och det var en livad tågresa må ni tro.
Bara kineser och vi, dom ropade endast ut stationerna på kinesiska och ingen kunde engelska.
Men paret mittemot oss signalerade när det var vår station.
Och när vi kommer ut från tågstationen är det som att var på zoo - fast vi var zoot.
Alla pekade, kom fram och pratade om oss.
Det kändes som om barnen sa "Mamma får man klappa?"
Ingen kunde engelska och alla var fascinerade av vårt utseende.
Vi blev nästan inlurade i en svarttaxi innan vi ryckte åt oss våra väskor och sprang till en brataxi.
Fram med hotellets adress på kinesiska.
Sen där när vi blev släppta så ser vi Kenjoe.
Åh vilket underbart återseende.
Jag har saknat honom så mycket!!



Här är Molly och jag påväg upp i Hyatt till 87 våningen.
Vi satt där på Cloude 9 och drack drinkar och pratade om relationer.
Shanghai var en så stor stad att vi knappt hann förstå den.
Vi åkte taxi heela tiden och när vi åkte tunnelbana kände vi oss duktiga sådär som när man äntligen har tränat.
Det var mest businessfolk eller i alla fall på dom "dyrare" ställena (ändå billigare än Sverige).

Jag orkar inte skriva om hela resan så nu har ni fått några inblickar.
Snart kommer väl bilderna upp på fb också.
Nu ska jag sova och imorgon blir det jobb på Stadsteatern.

Godnatt



Kommentarer
Postat av: k

jag har väntat!

2011-04-09 @ 18:25:43
Postat av: m

och nu är jag tillbaka!

2011-04-10 @ 01:34:33
Postat av: moa

äntligen skriver du igen!! fyfan vilken najs bild på molly på stranden! o har du nya glasögon eller är det bara jag som är glömsk?

2011-04-11 @ 22:34:02
Postat av: M

Jag ska bli bättre på det här tänkte jag.

Och jaa glasögonen inhandlades i kina :) så du minns helt rätt

2011-04-12 @ 14:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0