Vin, sms-roulett och gummistövlar



Den där dagen jag skrev om sist, när jag skulle fixa kursböcker så blev det ett par gummistövlar.
Från Tretorn.
Men jag fixade faktiskt några böcker.
Två av åtta på listan.
Nästa onsdag börjar kursen.
Det känns spännande.
Hoppas det blir intressant.
Normkritisk pedagogik.


Gårdagen började med att jag var sjuk och tyckte synd om mig själv och umgicks med Lost säsong tre.
Sen blev jag rastlös och tränade lite trots förkylningen.
Jag pumpade partylåtar och körde typ ett corepass på egen hand.
Senare hoppade jag i gummistövlarna och drog till Ica.



Jag jobbade med Otto och Marie - två riktigt sköna människor.
Vi hängde på facebook, skrattade vid kartongpressen, spelade sms-roulett.
Helt enkelt så gjorde vi allt förutom att jobba.
Vi bestämde oss för att "ta en öl" efter jobbet som vi så många gånger har pratat om.
Men denna gång bangade jag inte.
Varför skulle jag?
Jag har ingen skola, inga viktiga prov, det var ingen hemma.
Ingenting förutom att jag börjar bli pank.
Men vad fan, tänkte jag, man kanske bara lever två gånger.
Vi gick till Heat på Hantverkargatan.
Typ en kvarterskrog fast lite finare.
Otto kände killen i baren och han fyllde våra glas med gott vitt vin så fort de var tomma.
Det var en härlig afterwork alltså.
Vid halv ett stängde vi stället och dom tre gick vidare men jag drog hem.
Utan att ha spenderat en enda krona!
Ekonomisk och berusad = win win.
Till min glädje så gick fortfarande tunnelbanan.




Jag och mina stövlar på väg hem.
Måste jag nämna att jag var helt slut eller syns det?

Imorgon ska jag äta frukost med min älskade Molly.
Det är sista gången vi ses på jättejättelänge.
Usch, jag orkar inte ens tänka på det.
Sen tar jag tåget ner till Lund för att hänga med min pojke hela helgen.
Åh det ska bli så mysigt.




She is allways gone too long
Anytime she goes away.



Kommentarer
Postat av: Karin

man lever kanske bara två gånger.

vad fint det lät. och dessutom lät det som en fenomenal kväll.

du är saknad.

2010-09-23 @ 14:57:27
URL: http://ordhyss.blogg.se/
Postat av: Madde

Karin, som om inte du är saknad?

Jag vill träffa dig varje dag!

2010-09-24 @ 11:12:52
Postat av: Han

Stackars madde :(



Verkar galet mysigt med gummistövlar - önskar att de sålde sånna här =)!



imorgon börjar skolan! Hoppas att den blir grymm :D

2010-09-28 @ 09:38:55
Postat av: M

Kenjoe! Hur mår du!?

2010-09-28 @ 09:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0