Jag är kär i en ängel



Torsdag.
Tåget stannar i Lund.
15.31
Dörrarna öppnas.
Precis rakt framför mig sitter en kille på en bänk.
Den killen är inte vem som helst.
Det är Felix.
Min kille - som sitter precis där.
Visst, ni kan få säga att det var slumpen men jag tror att det var ödet.
Det var liksom menat.
Det blev kram- och pusskalas direkt och vi tittade på varandra som två nyförälskade fånar.
Ni vet när man inte kan sluta le?

Helgen var helt underbart.
Han visade mig Lund, campus och vi smet även in i en stor föreläsningssal.
Vi fikade med Love och åh vad härligt det var att träffa honom.
Jag kände direkt att Lund är en stad jag vill plugga i.
Men undrar om jag kommer in alltså..
På fredagen fick jag underhålla mig själv lite när filuren var i skolan.
Eller eftersom vi har ganska olika dygnsrytm så sov jag flera timmar efter att han hade börjat skolan.
Men jag fixade en arbetsintervju, hängde i Lund och drack kaffe och läste en bok på ett mysigt café.
Sen mötte jag upp Fx och vi hyrde en bil.
Anna hade en vän med en bil och vi åkte långt bort.
Nej men på lördagen åt vi en mysig frukost i sängen och åkte sen till Malmö där vi hängde hela dagen.
Jag köpte mina efterlängtade och omtalade skor.
Sen på söndagen fikade vi inne i Lund innan det var dags för mig att bege mig hemåt.

Det var så underbart.
Att liksom få se och prata med den man håller kär.
Bara så där.
Någon som vill hålla ens hand.
Någons skuldra att pussa godnatt på.
Någon som väcker en med en stor och trött kram.
Åh jag vill ha det så där hela tiden.
Älskling kom hit!

Nog om det och åter till arbetsintervjun.
Stadsteatern.
Tjänst: publikvärd.
Jag tänkte alltså sno Mollys före detta jobb.
Intervjun var idag och det gick jättebra!
Tjejen jag träffade var hur trevlig som helst och verkade gilla mig direkt (trots att jag var nervös).
Så nästa tisdag ska jag provjobba som publikvärd, dvs riva biljetter.
Viktor Rydberg Education har också hört av sig (Mickan!!).
Dom undrade om jag fortfarande var intresserad och eftersom jag då hade bestämt intervju med teatern tvekade jag lite men bad dom ringa upp om en vecka.
Hoppas dom ringer för det verkar roligt att vara vikarie.
Men i så fall (om allt går bra) skulle jag ha tre jobb.
Om jag jämför med i våras så är det ju ingenting mot att gå i skolan mån-fre plus ica, träna, plugga, skivor, pojkvän, vänner.
Om jag någon gång ska ha tre jobb samtidigt är det ju nu.
Men vi får helt enkelt se hur det går.

Nu borde jag egentligen läsa på inför min kurs som startar imorgon.
Boken jag läser nu Seksualitet i skolen är alltså norsk.
Jag citerar: "Både kvinner og menn signaliserer kontinuerlig hvem de önskar seksuell kontakt med."
Måste jag berätta att det är rätt svårt att läsa på norska?
Det gör mig inte direkt mer sugen på kursen.
Men jag ska ge den en chans och se hur det känns imorgon men som det känns nu verkar den rätt värdelös.



Här är då min kurslitteratur som jag nu kanske ska återvända till.
Men ju mer jag läser desto mer vill jag ha pluggpaus tills hösten 2011.

Och nu ett personligt meddelande: Sara, jag och hanna vill hälsa på dig!


Du måste finnas





Kommentarer
Postat av: Moa

Men allt låter ju så mycket gladare på norsk! Då borde det ju bli lite roligare att läsa tycker jag :)

2010-09-29 @ 02:19:38
Postat av: S

Hiho! Åh vilket underbart personligt meddelande! Kom bara kom! På höstovet?!

2010-09-29 @ 20:41:56
Postat av: Madde

Haha jaa det är ju sant moa!



Och Sara, JAA! När har du lov?

2010-09-29 @ 20:46:57
Postat av: Sara

28 oktober till 1 november!!!!

2010-09-30 @ 07:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0