So come over just be patient and don't worry


Jag tänkte börja med att visa lite bilder på min förra helg.

Hos Karin på Gotland.


Vi möttes i Visby och det var verkligen ett kärt återseende.
Vi gick omkring lite i den mysiga staden innan vi satte oss i solen vid havet och bara pratade.
Om livet på Gotland, hur allt är här hemma i Stockholm och vad vi kände och tänkte.
Helt underbart.
Jag la mig ner där på stenarna och bara njöt.
Av sällskapet, solen och av livet.
Senare mötte vi upp större delen av hennes klass för att bege oss till ett bokcafé.
Där var det fokus på jazz och Sonja Åkesson som klassen hade inspirerats av i veckan som hade varit.
Alla var så snälla och mysiga i Karins klass.
Folkhögskola verkar så himla mysigt.


Vi promenerade sedan genom ett nattmörkt Visby till bilen för att bege oss mot Fårosund.
Huset där dom allihopa bor var väldigt fint och Karins rum var mysigt.
Det var liksom hemma hos bara Karin och hon hade fått det personligt.
Vi drack te i någons rum och satt och pratade lite den kvällen.
Detta var alltså på lördagen då jag kom.

På söndagen sov vi rätt länge för att sedan avnjuta en god frukost med tända ljus.
Höstmys.
Sedan cyklade vi till färjan som tog oss till Fåro.
Vi cyklade och cyklade.


Vi svängde vänster i hopp om att komma till havet.
Men vi kom liksom bara in i en skog och fortsatte inåt ändå för att se vad vi hittade.
Till slut vände vi och letade upp en picnicplats.
Vi drack kaffe, åt mackor, bananer och kakor.


Sedan fortsatte vi "en liten bit" på stora vägen, längre bort.
Det slutade med att det blev en ganska bra bit.
För efter ett tag hittade vi en skylt som sa att raukområdet var sju kilometer bort och vi valde att satsa.
Jag fattade ju knappt vad en rauk var men det var liksom det man skulle se där på Fåro.


Vid raukarna åt vi dom sista kakorna och fascinerades av dessa stenar eller vad man ska kalla det.
Raukar.

Vägen tillbaka var hemsk.
En och en halv mil i motvind.
Dessutom bytte jag bort min cykel med Linus (visst hette han så?) för att min var lite lite hög.
Men det var världens nedköp - hans cykel var sämst.
Jag höll på att ge upp men Karin trampade på och jag försökte hänga med.
Jag menar vi hade liksom inget val.


Väl framme vid färjan tillbaka började det skymma.
Det var en härlig utflykt.

Hemma värmde vi oss med en god linssoppa till middag för att sedan kolla på film på den mysiga vinden med hela klassen.
Tjenare Kungen.
Efter det bakade jag och Karin scones eller skånes som Ted sa.
Vi drack te och åt scones och pratade hela kvällen.
Och dagen efter försov vi oss lite.
Det var så mysigt att vakna upp där på Karins golv.
"Karin? Klockan är tio."
Vi åt frukost och jag packade sen promenerade vi till en brygga.
Efter lite lunch tog jag bussen hemåt.
Det var en så mysig resa.
Det var så underbart att hänga med Karin och se hur hon har det.
Och det var så bra eftersom vi både hängde bara vi och att jag träffade hennes kompisar liksom.
Tack Karin!

Sen i tisdags var jag på intervju för VRE och gick vidare till vikarieutbildningen.
På kvällen provjobbade jag på Stadsteatern och det var roligt och gick bra.
På onsdagen var utbildningen och det slutade med att jag skrev avtal för VRE så nu ska jag bli vikarie.
Spännande och lite skrämmande.
Och på Stadsteaterna var dom nöjda så där har jag fått några pass också.
Så i veckan blir det jobb för min del.



All summer we just hurried


Kommentarer
Postat av: Karin

Bästa fina du. Jag läste just ditt inlägg och jag hoppas att du känner hur lycklig (och som vanligt lite tårögd nostalgisk) jag blev. Det var som att uppleva tre fantastiska dagar en gång till. Tack!

2010-10-11 @ 23:17:31
URL: http://ordhyss.blogg.se/
Postat av: M

Karin åh du är så fin <3

2010-10-11 @ 23:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0