Lund



Heej!

Nu sitter jag på ett underbart mysigt fik (café) i Lund.
Jag väntar på att min b-friend ska sluta skolan för dagen och då ska vi kramas!
Mitt över gatan ligger Bengtsons Ost.
Lund är en sån mysig stad, jag kan verkligen se mig själv här i framtiden.
Kanske sittandes på detta fik med en bok i psykologi.
Det är verkligen mysigt och om det är någonting jag gillar mer än allt annat så är det mys.
Det är nog min hobby - att ha det mysigt.
Jag menar det är tom kullersten i nästan hela staden (okej det var lite jobbigt att rulla väskan).



Här sitter jag och dricker te.

På tåget kollade jag på Sex and the city-filmen och det var nog ett dumt val av film.
Den får mig så känslosam.
Jag ler, skrattar och gråter.
Då känner man sig rätt så fånig där på tåget.
Men åh när Big lämnar Carrie - det går inte att stoppa, det blir tårar varje gång.
Och jag är en sån som gråter när det är fint också (tack mamma) så mina ögon fuktas rätt ofta.
Jag tror jag skulle kunna se den film varje vecka och fortfarande bi lika berörd.

Jag lyssnade även på en spännande dokumentär om värdedepå-rånet på Arlanda år 2002.
Den var väldigt bra, lyssna in den om ni har tråkigt någon gång.
P3 dokumentär.

Innan denna vecka har jag jobbat, på alla tre jobb.
I tisdags jobbade jag från åtta till fem på en skola i Farsta.
Det började snöa och vi hade det mysigt (haha ni ser).
Jag var med en annan lärare i årskurs två och vi pysslade.
Efter lunch var jag på fritids med elever från sexårs till trean och spelade spel.
Vid fem åkte jag till Stadsteatern där jag började vid sex.
Och jobbade till halv elva - fatta vad jag var slut efter det.
I våras hade väl inte det varit så speciellt att vara igång så länge.
Men jag märker verkligen vad slapp jag har blivit.

Nej nu ska jag återgå till mitt te.


I'm in love, all dressed up in love.



Kommentarer
Postat av: mickan

att ha mysigt som hobby låter ju mycket mysigt! Vill nog också kalla det min hobby, om det är okej :) För det ordet finns högt uppe på min mest-använda-ordlista

2010-11-12 @ 17:35:55
Postat av: M

Vi kan ju mysa tillsammans :)

2010-11-13 @ 13:12:19
Postat av: mickan

Ja det gör vi :) mysvänner

2010-11-14 @ 00:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0