Får jag lov till en sista dans med dig?


Jag hann inte skriva igår.
Gissa vad jag gjorde?
Jo jag låg i soffan från tre till sex utan att gå längre än för att hämta lite godis.
Det är lite jobbigt att eftermiddagarna är fulla av program jag gillar.
Sex and the City
Top Model
The Hills
The City
Dessutom är det så ytliga program att jag blir lite orolig för mig själv.
Tänk om jag omedvetet blir väldigt påverkad och kommer se ut som Heidi en dag.
Usch, hemska tanke.
Och sen blir det ju inte bättre när jag vid datorn läser massa ytliga bloggar.
Det kommer sluta illa för mig.
Min bild kommer bli helt vriden.

Men jag hoppas att jag lyckas behålla mitt sunda förnuft och inte ser ut som Kissie om några år. Stoppa mig om ni ser någon sådan förändring.
För jag gillar verkligen att ägna mig åt dessa ytliga medier.
Det är ju så roligt.
Men det kan ibland bli tråkigt nu när jag tänker på det.
När det helt saknar djup.
Jag saknar tiden då jag tänkte mycket djupa tankar och skrev i privata små böcker.
Jag saknar alla djupa och svåra filmer.
Men jag har det väldigt roligt nu så det är nog värt det.
Djupt är ofta synonymt med deppigt och jag orkar inte vara deppig nu.
Det är så mycket runt omkring mig som är hemskt just nu.
Men jag orkar inte tänka på det.
Jag orkar inte berätta det.
Jag vill bara gråta.
Men det var faktiskt längesen jag grät på riktigt.
Alltså inte till en film för det händer rätt ofta.

Igår såg jag Finding Neverland och där har vi en film jag gråter till - varje gång.
Pojken som är så söt och när han gråter går mitt hjärta itu.

Jag tänkte bjuda på de få bilder jag tog uppe i Dalarna.


Felix och sin bror Jonas.
Snöhögen var minst tre gånger så stor från början.
Det var jobbigt men med snöslungan gick det fort.
Men jag använde bara spade och mina armar dog.


Det var soligt och underbart.
Nitton plus i solen.
Vi grävde en grop och satte oss och myste i solen ett tag.
Det är så härligt att vara ute så mycket.
Det är man sällan här hemma i stockholm.



Två hästar och ett litet föl.
Överallt stod det hästar och jag känner ändå en kärlek till dessa djur.
Jag har börjat sakna det.
Jag red ändå i sex år.
Hästar är fina djur.


Nej nu är det sent och jag borde sova.
Men tänkte slipa lite på projektet och göra spanskaläxan först.


That's why you're beautiful.




Kommentarer
Postat av: mickan

Det är just därför jag gillar din blogg. Den är inte ytlig, den innehåller känslor som gör det verkligt och levande. Jag säger till om du börjar skriva för mycket om skvaller och dagens outfit :)

2010-03-11 @ 23:52:54
Postat av: m

Haha, tack min vän!

2010-03-12 @ 00:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0