Telephone



Jag är telefonberoende.
Extremt.
Jag känner mig naken utan min fån.
Jag glömde den hemma idag när jag och mamma gick för att hyra film några hundra meter från hemmet.
Paniken smög sig på och jag skulle dessutom gå och beställa kinamat.
Det var ju nästan att jag ville gå hem och hämta den.
Men jag tog mig samman och gick tappert iväg.
Jag hade trots allt min iPod men när batteriet i denna tog slut gjorde sig nakenheten påmind.
Samtidigt som jag tänkte att det var rätt skönt.
Jag skulle ju ändå komma hem inom en halvtimme.
Oroa er inte, jag överdriver lite men det mesta är sant.

Jag och mamma har alltså haft en riktig myskväll.
Vi åt kinamat framför teven och kollade på Victoria och Daniel.
Sen kollade vi på film och åt godis.
Det är väldigt skönt att hänga med sin mamma.
Särskilt när man myser till det och liksom gör något.

De senaste dagarna har jag njutit av sommarstockholm trots halvbra väder.
Igår åkte jag Mickan och Moa ut på djurgården och fikade i Rosendals trädgård.
Idag avnjöt jag och Molly en brunch på Fåfängan med en underbar utsikt.

Jag har öppnat mitt hjärta och även försökt stänga det.
Försökt skydda det.
Jag har gråtit i regnet och kramats där på trappan.
Det var ett så vackert ögonblick.
Du och jag - förenade i regnet mitt i natten.

Jag har gått ensam genom gamla stan med en blodig fot.
Då låg mitt hjärta i dina händer.

Okej nu höll Daniel sitt tal till Victoria och inte ett öga är torrt här hemma.
Nej nu ska jag inte hålla er uppe mer för idag.
Jag skriver nog mer på måndag.
Imorgon blir det pannkakor med Felix, Molly och Kenjoe.
Sen jobb och efter det Nv3a hos Frida.




Fy fan vad flaket var roligt.
Det är något av det bästa jag har gjort (jag aktar mig alltid för att säga såhär för att det känns taskigt mot alla andra saker jag har varit med om men jag är säker på att det här kommer ligga i topp länge).
Det var både party och kramkalas på samma gång.



Focus is the key


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0