Please don't take him





Idag köpte jag en väska och en ny parfym.
Cosmopolitan Cocktail och den doftar precis som drinken.
Inte för att den kanske luktar så jättegott men jag tyckte det var lite roligt.
Det kan bli min fest-parfym.

På två dagar har jag läst ut två böcker.
Jag har solat, promenerat och kollat på film.
Idag lunchade jag med pappa på det nya Kalaset i Alvik vid vattnet.
Det var jättefint och gott, vi åt varsin caesarsallad.
Dit vill jag gå fler gånger - perfekt varma och soliga dagar.
Även kvällar förresten, de har bar också.

Just nu känner jag mig ensam.
Jag har så många frågor i mitt huvud.
Det vore så skönt om någon kunde ge mig svaren.

Jag har dessutom funderat mycket på en sak som Sten tog upp.
Mitt jag.
Det innebär alltså att man kan ställa sig utanför sig själv och granska det man ser.
Något i stil med det sa han och det har jag grubblat lite på.
Människan fascinerar mig, varför ska vi kunna dela upp oss själva?
Jag tycker att det här är väldigt intressant.
Att man kan skåda sig själv ur nästan någon annans ögon.

Nej nu ska jag duscha och packa lite.
Imorgon åker jag ut i skärgården för att fira midsommar med Felix och kusiner.



Eyes of emerald green.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0