Söndag



Helgen började redan i torsdags eftersom vi var lediga på fredagen.
Jag var på bilden och målade en tavla som lite liknar en grotta.
Fast det är röda toner och en vit strimma som står för hoppet och kanske utgången.
Mörkret kommer in i tavlan från sidorna.
Men jag väljer att fokusera på ljuset.

Efter det gick jag hem och la mig i soffan med pappa.
Senare började jag laga mat för att felix skulle komma till mig efter sitt jobb.
Vid halv tio kom han och den vegetariska lasagnen jag försökte laga var försenad och blev inte alls lika god som Saras.
Vi åt middag och uppdaterade oss med två avsnitt paradise.
Imorgon är det nya avsnitt igen.

På fredagen hade vi en ungefär tvåtimmarslång innebandy träning och det var roligt.
Det är så härligt att det blev av och att vi utvecklas.
För mig spelar det ingen roll om vi förlorar alla korpenmatcher så länge vi har roligt och utvecklas.
Jag ser nästan mer fram emot träningarna än matcherna.
Det är roligt att få pusha sig själv till max och det är väldigt skönt i själen efteråt.

Sedan åkte jag hem och duschade och gjorde mig iordning.
Det var dags för Felix att få sin julklapp.
Fördrink + Middag.
Vi började kvällen i baren uppe på Gondolen.
Där var det mycket folk och härlig stämning.
Och vilken underbar utsikt!
Dit borde ni verkligen gå.

Vi åkte till Östermalmstorg.
Klockan åtta stod ett bord På Italiano reserverat i mitt namn.
Vi beställde varsin pastarätt och de var väldigt gott.


Så här glad var felix över sin julklappsmiddag.
Nej då han var jätteglad, dock var det här enda bilden som var skarp.
Riktigt mysig restaurang.
Molly bjöd mig på grannrestaurangen Papà när jag fyllde arton och de två har gemensamt kök.
Jag och Molly ska även bjuda Kenjoe på den restaurangen nu i nittonårspresent.


Den här är förstås lite suddig men jag var glad.
Vardagslyx som dessa kvällar är det bästa som finns.
Det var väldigt roligt att få bjuda sin pojkvän.
Efter maten beställde vi in hemgjord glass och varsin kopp te.


Chokladglassen där är den godaste jag har ätit.
Den har så mycket smak, ungefär som chokladsås och den är så krämig.


Det var en romantisk kväll.
Det här vill jag verkligen göra om.
Dessutom är det mat det bästa man kan lägga sina pengar på.
Vi tänkte gå till någon bar men vi åkte hem och myste istället med nip/tuck.


Morgonen efter åt vi en mysig frukost och låg där i soffan med varsin filt i flera timmar.
Felix fick de sista chokladflingorna och jag åt müsli.

När klockan började närma sig två kände vi att vi ville åka till stan men vi kom inte iväg förrän vid tre.
Middag åt jag hos familjen Felix och sedan träffade vi Martin och Ebba för film.
Jag och Ebba ville se Dark Knight men killarna nästan vägrar se den och yrkade på Catch me if you can.
Den är väldigt bra och vi gav vika så det blev den.
Vi åt godis, kakor, chips, dipp och morötter för att känna oss lite nyttiga.
Efteråt spelade vi kort och skrattade med och åt Fx och Martins utantillkunskaper till filmen space jam.
En mysig och lyckad kväll helt enkelt.

Och idag har vi tränat innebandy igen vilket var kul, vi fick igång ett riktigt bra spel.
Jag hoppas för lagets skull att vi lyckas vinna våra nästa matcher.

Jag tänkte att jag skulle skriva i klassbloggen men jag orkade inte fixa med lösenord och sånt.
Sen hade jag väl kanske skrivit för taskigt med tanke på att vår första lektion är Biologi B med Leena.
Det är lite konstigt, när det bara är jag och hon är det svårt att vara arg.
Men på lektionerna lyckas jag ju alltid uttrycka mina starka åsikter om henne lite väl illa.
Jag måste lära mig att hålla igen lite.

Nej nu orkar ni väl inte läsa längre.
Jag hoppas jag bloggar snart igen och att ni vill läsa och kommentera.



To die by your side.



Kommentarer
Postat av: Carro

Vilka mysiga bilder du tar hela tiden =)

2010-01-17 @ 21:43:33
Postat av: moatoa

är det inte lite kul att ni matchar med nästan samma färg på tröjorna! :D

2010-01-17 @ 23:39:47
Postat av: m

Carro, du är mysig!



Och moa, det märkte vi också.. Mörka byxor + vitt + beige kofta. Det var inte meningen, jag lovar!

2010-01-18 @ 19:10:20
Postat av: Sara

Du är så fin! Så himla härligt att vi träffades ute i snön idag! Puss!

2010-01-18 @ 21:19:46
Postat av: Sara

Och förresten tror jag att din lasagne var jättebra!

2010-01-18 @ 21:21:08
Postat av: m

Att vi sågs kommer få mig att somna med ett leende på läpparna!

2010-01-18 @ 21:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0