Parallel universe


Försoning.

På torsdagen nödfikade jag med Molly och sen gick jag hem och gjorde matte- och fysikläxan.
Sedan tog jag ett varmt skönt bad för själen.

I fredags var jag på anställningsintervju på Ica.
Det kändes som om det gick rätt bra men de ska ringa nu i veckan.
Om jag får det slutar jag nog på mitt nuvarande jobb.
Jag funderar även på att sluta på bilden.
Just nu känns det bra - förändring.
Min vardag är rätt grå men med nytt jobb så tror jag det kan kännas bättre.
Vi får se.

Sen mötte jag upp Felix och vi åt middag ihop för att senare åka in till stan.
Vi såg Snabba Cash och den började vid tolv.
Innan det fikade vi och vi hade hysteriskt roligt.
Vid två var filmen slut och jag älskade den.
Jag tyckte seriöst att den var riktigt bra trots att jag fastnade så för boken.
Felix däremot gillade väl inte filmen så mycket.
Men mig gav den samma känsla som boken och det var bra skådespelare.
Det förstörde liksom inte mina bilder.
Utan mer länkades ihop.
Och det är klart att jag tycker boken är grymt mycket bättre men jag gillade ändå filmen.
Jag blev taggad på att läsa om boken.
Det skönaste med denna nattbio var att vi tog bilen in.
Det var så skönt efteråt - att slippa tunnelbanan.

Somnade vid halv fyra och gick upp åtta nästa morgon.
Jag gick till jobbet och det var nästan soligt.
På jobbet gick tiden snabbare än vanligt.
Sara bjöd oss på middag hos sig den kvällen.
En underbart god soppa.
Vi pratade hela kvällen om allt möjligt och det är så härligt att inte liksom göra något utan bara prata.
Berätta hur man känner och säga vad man går runt och tänker på.
Dessutom lyssna till sina vänner och få veta vad de tänker.
En väldigt lugn och skön kväll.
Det behövdes.

Idag jobbade jag igen och sen har jag räknat matte.
Hör och häpna - imorgon tänker jag gå till gymmet innan skolan.
Frågan är väl om jag kommer fullfölja det när klockan ringer extra tidigt, men det vore skönt.

Det känns annorlunda just nu.
Det känns på något sätt som en grå vardag.
Jag tänker annorlunda på min tillvaro.
Jag vet inte vad det är.
Jag längtar fortfarande...
Eller vänta det kanske är det att jag inte har något att längta till?
För på något sätt känner jag att mitt liv har stannat av och jag tänker bara på nästa dag.
Inte bakom inte framåt.
Jag känner inte lika mycket.
Men ändå tänker jag vad jag vill göra eller i alla fall vad som vore skönt.
Jag vill bli som jag var innan igen.
Jag förstår inte vad som har hänt.






It's time to leave this town.


Kommentarer
Postat av: Ken

Ett byte, en upgradering - lite spänning --> något att längta efter. du slog huvudet på spiken

2010-01-24 @ 21:38:43
Postat av: Hilding

Ica varnågonstans?

2010-01-25 @ 02:22:49
Postat av: m

ica fridhemsplan

2010-01-25 @ 13:22:28
Postat av: :)

Madde, du är en sån härlig person!



Önskar att du kan bli lite glad när jag pratar med dig, du verkar vara lite bitter då...



Vet ej om det beror på ditt humör(vilket jag inte tror) eller om det handlar om mig. Vem vet?

2010-01-25 @ 21:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0