Min helg




Helgen började med NKs rea.
Jag och Felix fikade lite och gick runt i varuhuset.
Fem nk-påsar senare var vi klara.
Eller klockan var åtta och de stängde snarare, vi hade nog kunnat gå lite längre.
Jag hittade ett par underbyxor och ett par jeans på rean.
Svarta tommy hilfiger.

Vi begav oss mot Vapiano stureplan där vi möttes av grymt mycket människor.
En timmes väntetid på ett bord.
Nej tack sa vi och chansade på att åka till Vapiano Gamla stan istället.
Där möts vi också av orden en timme.
Men vi orkade inte mera så vi gick in och beställde lite ur baren så länge.
En halvtimme senare fick vi borde.
Vi drack och åt gott.


Här är min snygga pojkvän med sin goda pasta.


Jag fick vänta lite längre på min bruschetta-pizza.

Jag trodde ärligt inte att det fanns riktiga vuxna fjortisar men nu har jag sett dom.
Det var ett gäng på kanske sju pers.
Fyra blonderade tjejer med mycket smink, typ idomin och ljusblå fjällrävenjacka.
En kille som hade vita byxor och verkade vara överhuvudet dvs han hade antagligen mest pengar och alla verkade smöra för honom.
Det var så roligt att kolla på för jag trodde det bara var folk under typ 16 som såg ut så.

Men senare gick vi hem längs gamla stan och kollade på Nip/Tuck andra säsongen när vi kom hem.
Morgonen därpå gick jag upp tidigt för att jobba.
På jobbet är det extremt kallt.
En tjej jobbade till och med i täckisar (!).
Jag hade mina vanliga kläder och frös mig igenom hela dagen.
Det enda som gav lite värme var två el-element i butiken.
Det bästa på jobbet var väl att Anton köpte en Cola till mig.
Jag var otroligt sötsugen och det fanns inget godis i hela butiken.

Jag åkte hem och försökte tina upp min frusna kropp.
Några fysikuppgifter hann jag med (men mest kollade jag i facit).
Duschade och gjorde mig iordning för en middag med Kenjoe och vänner.
Vi åt 19 st på restaurangen Rice på Östermalm och det var jättetrevligt.
Både nya och gamla vänner.
Efter det mötte vi några fler på Broder Tuck på söder.
Mysigt hak där vi drack gott tills de stängde och jag hade så trevligt.
Att man kan träffa personer som man förut hängde ofta med och sen inte alls på ett så avslappnat sätt när man ses några år efter den perioden. Inget stelt hur har du haft det sen sist typ eftersom man inte vet när sist var.
Alltså var det väldigt avslappnat och skönt.
De jag inte kände pratade jag ändå med som om jag kände dom och så fort man bjuder på sig själv och skrattar och ler så har man genast mycket roligare och man kommer närmare personen.
Och jag älskar alltid att träffa kompisars kompisar.
Särskilt att höra historien om hur alla känner varandra.
Kenjoe jag vill tillbaka till junibacken!

Efter åkte jag Felix och Hampus hem medan de andra åt på kebab kungen.
Vi fick vänta på tunnelbanan i en halvtimme i och för sig.
Felix sov över och imorse åt vi chokladflingor och jag tror att både han och jag drömmer oss bort till USA när vi äter dessa söta flingor.
Jag vill åka till USA igen!

Idag jobbade jag igen, denna gång med långkalsonger.
Vi hade rätt kul trots att det egentligen var tråkigt.
Men som jag sa innan det gäller ju att ge lite för att ha kul själv liksom.

Jag pratade med min kollega som kanske är 45 och han har barn i min ålder och en sambo.
Han frågade mig om jag var kär och jag log och sa jaa jag är kär, är du ?
Och på det svarade han nej, utan tvekan.
Mitt hjärta krossades lite, i den romantiker som jag är.
Jag tror på kärlek och det är det viktigaste för mig.
Jag är alltid kär och har alltid nästan varit det.
Mitt hjärta och mina känslor.
Men han är alltså inte kär i sin sambo och sa att det blir ju så.
Då sa jag att jag och felix har ju ändå varit ihop i tre år och vi är verkligen kära.
Jag vill inte bli som honom - att vara ihop med någon man inte är kär i.
När han frågade om jag var kär sa jag även att om jag inte vore det skulle vi väl inte vara ihop.
Okej jag förstår att det är en annan sak om man har barn ihop med någon.
Men jag är naiv och vill inte acceptera att man ska leva med någon som inte ger en fjärilar i magen.
Någon som man alltid tänker på och som har en speciell plats i ens hjärta.
När jag blir stor vill jag bli kär.
Och lycklig.

Jag vill att alla ska vara kära och lyckliga!


Just nu håller jag på att pilla med spelarförteckningarna till Korpen och det var grymt mycket mer jobb än vad jag trodde, så om någon i mitt lag läser det här så kan ni väl skicka mig era personnummer (fyra sista) på sms.



Tu y yo a la fiesta, tu y yo toda la noche.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är ju själv en fjortis, fjortis.

2010-01-11 @ 22:02:15
Postat av: Ken

fin kommentar där lite lagom anonymt :P



så jävla stort inlägg. kortsagt "Skönt att höra :D"

2010-01-12 @ 14:57:20
Postat av: Anonym

Anonym - vi vet var din brevlåda bor.



Madde - keep up the good work!

2010-01-12 @ 18:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0