I now walk into the wild.


2010.
Nytt år och nya äventyr.
Jag tänkte börja med att berätta lite om mitt jullov.

Först på avslutningsdagen träffade jag mina små fina flickor hemma hos hanna och vi gjorde en underbart god lasagne.
Vi hade en julig och härlig kväll och det blev väldigt sent, jag somnade klockan halv fem.
Men lovet handlar för mig inte om att sova mycket utan att umgås och träffa de jag vill.
Det ger mig mer än sömn.

Dagen efter var jag hemma hos mickan redan klockan tio och åt frukost med henne och moa.
Vi pratade och spekulerade inför den stundande kvällen med Nv3a.
Vi kollade på klassen i skolkatalogen alla år och jämförde.
Det var en härlig morgon!

På kvällen åt alltså klassen middag på Hard Rock.
Vi fick ändå ihop väldigt många vilket förvånar mig lite och glädjer mig.
Själv hade jag alldeles för lite pengar efter julklappsköp och inför idre.
Så jag slöt upp efter middagen då vi drog till Klubb Company.
Klubben var nyöppnad och det var väldigt få där och lite tråkig musik.
Men tio av oss tog varsin tequila och jag kände en så stor gemenskap med er.
Ni är min klass och har varit det länge och vi känner varandra.
Det var väldigt kul att möta alla i ett nytt syfte istället för skolans miljö jämt.
Tack klassbloggen!
Eftersom stämningen var rätt död drog vi vidare till Bonden.
Där var det bättre och framför allt fler människor.
När håkan kom blev vi helt galna och skreksjöng så högt som aldrig förr.
Vissa gillade kanske inte stället så mycket och vissa var avlägsna men jag hade kul.
Det blir liksom vad man gör det till.
Kvällen avslutades på donken och det kändes bra.

På söndagen bytte jag förälder och träffade min molly på kvällen och vi bytte julklappar.
Jag fick en underbar t-shirtklänning och hon fick boken the beach och filmen into the wild.
Vi kollade på the holiday och den är ju ändå väldigt mysig så där i jultider.
Sen kollade vi på pilotavsnittet av Nip/Tuck.
Den kvällen var underbar, vi har det alltid så roligt!

På måndagen köpte jag de sista julklapparna och felix sov över hos mig efter sitt jobb.
Det var skönt för vi två hade inte setts bara vi på länge.
Och dagen efter åkte vi till stan en sväng innan mr. skulle jobba igen.
Men denna dag hälsade jag på honom på jobbet.
Det är alltid kul att se något och träffa folk som man bara har hört om tidigare.
Vi åkte därefter till gamla stan för middag på Vapiano.


Det var jättegott och verkligen ett mysigt ställe.
Hit kommer jag gå igen!
Återigen skönt med kvalitetstid och lyx med pojkvännen.

Vi gick hem genom gamla stan och det snöade.


Jag sa hela tiden "gå normalt nu" men felix kunde inte låta bli att spexa så det fick bli en captain morgan-pose.

Morgonen efter kom mormor och morfar från norrland.
Det var dagen innan julafton och nu började det bli fullt under granen.
Jag skrev några rim och slog in de sista klapparna.
På kvällen åkte jag hem till felix syster för lite julmys.
Det var roligt att träffa det gänget igen.

Sen var det julaftonsmorgon och dagen spenderades med två olika släkter.
Det var en bra dag och det kändes som julafton.
Jag var glad och det är det viktigaste, inte hur många julklappar jag fick.
Men här är några julklappar:


Kolla vilka fina burkar som dolde mina presenter från min generösa pojkvän.


Detta låg inuti; ett nytt halsband som matchar armbandet jag fick av felix för länge sen och en ny berlock.
Det rosa hjärtat fick jag av felix syster.


Det är en lp-skiva och felix menar att jag gillar ju musik och vi har en del musik gemensamt liksom.
Åh vad han skämmer bort mig. Detta är liksom inte billigt.
Själv gav jag honom en helkväll inklusive typ fördrink och middag.
Det kommer bli härligt, återigen lite vardagslyx.

På juldagen åkte jag mormor och mamma in för att kolla på julskyltningen på nk.
Sen umgicks vi mest och hade jättekul på kvällen med kortspel.
När vi senare sa hejdå grät mormor som vanligt och mina ögon tårades dom med.
Mormor är bäst!
Hon är liksom som en likasinnad och en kompis trots att hon är sextio-något, nyligen pensionär.

Anledningen till att vi sa hejdå då är att vi åkte till idre på annandagsmorgonen och jag sov hos pappa natten innan.
Men idre berättar jag om i ett senare inlägg.
Jag tror inte någon ens kommer orka läsa det här.
Det är nog mer för mig själv än för er.
Snart kommer det mer känslor igen.
Men det känns fel att hoppa vidare utan att gå igen det som har hänt där emellan.




To feel strong






Kommentarer
Postat av: mickan

Jag läser allt och en gång till! Ditt lov verkar mysigt. Vi ses igen på torsdag vän :)

2010-01-04 @ 11:34:17
Postat av: m

Det ska bli mysigt att ses igen och det värmer att du läser :)

2010-01-04 @ 20:14:59
Postat av: karin

Jag läser jämt och vill bara ha mer ju (haha..girig). Och nu så har det gått långt sen den där första lovdagen med julmys och jag längtar efter att träffa dig igen. Puss sötis.

2010-01-04 @ 21:10:09
Postat av: madde

karin jag hade planerat att träffa alla er nu på fredag och ta med er ut men ni är ju inte hemma!!

Vi får ses veckan och helgen efter tycker jag! <3

2010-01-04 @ 22:12:42
Postat av: Sara

Madde! Man kan ju aldrig få för mycket av dig!

2010-01-05 @ 10:40:57
Postat av: m

sara jag vill ha för mycket av dig!!

2010-01-05 @ 17:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0