Working nine to five


Snarare five to ten.
Med början på måndag.
Ica fridhemsplan.
Handla inte av mig, jag kommer bli fruktansvärt nervös.

Men det känns roligt och jag lär mig.
Mina kollegor verkar väldigt trevliga.
Det typiska är bara att de två jag har kommit närmast slutar nu.
Hoppas bara att det inte blir för mycket jobb...

Nu är det ju alldeles för mycket.
De senaste två helgerna, igår, idag.
Många sociala evenemang är det också.
I söndags efter jobbet packade jag och flyttade till pappa med orden "det här kommer vara två stressiga veckor".
Den kvällen gjorde jag kapitel två i fysik.
Igår jobbade jag på ica och sedan mötte jag upp moa och mickan och vi åkte till frihamnen där Cheap Monday hade modevisning.
Det är ju Stockholm Fashion Week nu.
Idag åt jag middag hemma hos ebba efter jobbet.
En god grön soppa och hembakade semlor till efterrätt.
Vi pratade om kärlek, pojkvänner och framtiden.
En del om ica också, nu är vi ju arbetskamrater på distans.

Jag kom hem halv tio och räknade klart kapitel tre i fysiken och inte har jag lagt mig än.
Jag är trött och helt ur balans.
Mina matvanor är inte direkt enligt rutin och jag sover på tok för lite.
Jag hinner inte träffa min pojkvän alls känns det som.
Vi får ta vara på det lilla vi kan i skolan (deppigt).
Imorgon är det skola från åtta till fyra och sen blir det fysik + middag med pappa (äntligen).
Efter det ska jag åka in till gamla stan och se King Romeo spela.
Ni kanske förstår att jag liksom inte har en lugn stund.
Jag funderar fan på att dissa torsdags-lektionen..

Ont i kroppen har jag också, mina ben värker.
Stillasittandet på Ica är ingenting mina ben är vana vid.
Det är typ värre än en flygresa över atlanten.
Någon som har ett tips till att inte få så ont?
Sen är nog hela jag slutkörd efter dessa mörbultande veckor.

Nu måste jag nog sova, eller om jag ska unna mig att läsa lite bloggar kanske.
Bloggar är mit liv i alla fall på internet.


What have I become, my sweetest friend?



Kommentarer
Postat av: Hilding

Jag vet inte hur mycket utrymme ni har under kassorna, får titta förbi där någongång, men det är värt att sitta och vicka på tårna eller tåhävningar eller något sådant, annars krampar man nästan efter ett tag. När det blir lugnt, upp och dra lite korgar eller något - bara 30 sek bensträckare är guld värt!

2010-02-03 @ 02:23:34
Postat av: felix

Arbeta inte ihjäl dej... Jag vill ju vara med dej lite också.. Kanske blir någonstans mellan vågrörelse och elektriska fält?



Älskar dej...

2010-02-03 @ 23:02:20
Postat av: Gustav

Hilding har upenbarligen inte gått en introduktionskurs om hur man sitter rätt i kassan! Men jag antar att Ica inte kör sånt? ;)



Och det suger när kollegor man gillar slutar :/

2010-02-04 @ 16:45:06
Postat av: Hilding

Sitter rätt? Nä, ingen sådan kurs. Hur rätt man än sitter kommer benen att må dåligt av det efter ett tag - oavsett fortbildning. Jag tar en av alla lotter guby - klockan är bara 21:59!

2010-02-04 @ 17:36:21
Postat av: m

Tack för tipsen h!



Och jag borde få en sån kurs, men man kanske vänjer sig?



Och felixvännen, jag älskar dig.

Förlåt att jag har varit så onåbar.

Jag vill inget hellre än att hinna vara med dig och ta det lugnt! <3

2010-02-04 @ 20:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0