Tengo tos


Igår gick jag och la mig tidigt, typ vid nio.
Men inte kunde väl jag somna för det.
Jag fick världens hostattack.
Jag var så trött i hela kroppen och somnade nästan mellan hostningarna.
Usch vad jag hatar att hosta.
Hata är ett starkt ord (säger karins pappa) men det är ju inte direkt mysigt att hosta.
Det kommer ju så olägligt också.
Under psykologilektionen var det hysteriskt ochjag gissar att hela gruppen irriterade sig på det.
Det hade jag garanterat gjort.
Jag fick t.o.m. springa ut i korridoren ett tag för att det var så jobbigt.

Jag som tänkte gå till gymmet imorgon.
Jag saknar gymmet.
Det gör jag alltid när jag är sjuk och inte kan gå dit.
Och när jag har så fullt upp att det inte finns tid.
Men när jag har tid så är jag inte direkt lika sugen.
Ödets ironi?

Jag jobbar vidare på Ica i alla fall och det flyter på.
Det blir sällan långtråkigt och det är ett rätt skönt jobb.
Dessutom är det roligt att jobba med lite jämnåriga och följa varandras liv lite.
"Hur gick det på provet?"
Frågor som är alldeles vardagliga värmer ändå på jobbet.
På mitt förra jobb var det inte så mycket snack om vad man brukade göra på vardagarna och det var inte direkt någon som brydde sig om ens vardagsliv i skolan och hur det gick.
Men på ica är vi liksom alla lite i samma båt och förstår varandra med pluggångest.
Något som de flesta vuxna verkar ha glömt bort eller aldrig upplevt.

På tal om skolan så är äntligen fysikprovet över!
Jag pluggade konstant i två veckor kändes det som.
Varje stund jag inte jobbade eller var i skolan satt jag där med böckerna.
TRÅKIGT
Nu efteråt sitter jag istället med datorn, en bok eller en tidning.



Jag köpte den engelska marsupplagan av Elle som är på hela 370 sidor!
Dessutom överraskade jag min pojke med ett nummer av M3.
Jag ägnade mig åt min tidning igårkväll.
Tidningar är för mig vardagslyx.
Även att lägga sig tidigt med en god bok.
Jag hinner det så sällan.
Det finns alltid så många andra måsten.
Och ens egna behov kommer inte alltid först.
De är väl egentligen de behoven som borde stå högst upp på listan.

Snart kommer felix över och vi ska plugga ikapp matten som vi ligger efter i.
Jag skulle kunna göra en jättelång lista på saker jag hellre skulle göra.
Men man "måste" och "borde" väl.

Nu i helgen är jag helt ledig.
Jag har jobbat de senaste fyra helgerna och mer därtill i veckorna.
Så det ska verkligen bli skönt att sova utan väntan på en väckarklocka.
Jag kommer säkert ändå ställa en klocka på grund av mitt stora kontrollbehov.
Det är en dålig sida hos mig att jag alltid måste planera in i detalj.
Det är ändå oftast de spontana sakerna som är bäst.
Jag får se till att bättra mig och vara lite spontan i helgen och försöka ta det lugnt.


Lost






Kommentarer
Postat av: k

Grattis till att fysiken är över kompis! <3 och vet du, jag har tänkt på att det var länge sen pappan sa det där om att hata är ett starkt ord, och ändå är det så inpräntat i en...haha.

2010-02-17 @ 21:19:54
Postat av: m

Haha jaa det är liksom fast där och kommer alltid efter man säger att hata är ett starkt ord. <3

2010-02-19 @ 12:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0