Försonad med min karaktär.





Vem är jag ?
Jag som individ.
Jag i en grupp.
Jag lever mitt liv genom andra.
Utan er skulle jag inte vara någon.
Utan andra skulle mitt liv ta slut.
Jag skissade just upp min framtid i min lila bok.
Min framtid?
Det är er framtid eftersom jag vill dela den med er.
Framtiden gör ingen nytta utan er.
Jag undrar när jag lever bara för mig ?
Gör man någonsin det ?
Och vad händer om ni inte finns kvar ?
Jag lever på gränsen just nu känns det som.
Jag väger allt i livets våg och undrar vad som är värt det.
Vad man ska prioritera.
Just nu vill jag prioritera mina broar till andra människor.
Det är genom er jag lever.
Jag vill hinna vara med min pojkvän och inte behöva skiljas åt och missförstå varandra.
Jag vill träffa de som bor i mitt hjärta.
Men trots att de bor där blir det av alldeles för sällan.
Och vissa vet nog inte att de bor där.
Jag hatar att jag älskar dig för jag älskar dig så mycket att jag hatar mig.


Mitt hjärta är ditt att förstöra.
Jag vill leva för mig.
I nuet.
Jag vill vakna upp ur denna mardröm.
Mina känslor är så starka.
Jag lever bara för och utav mina känslor.
Det är du, ni som styr mina känslor.
Styr mitt liv.
Jag vill inte svika mig själv men framför allt inte dig.
Jag vill inte säga det till dig.
Jag vågar inte.
Jag vet inte varför.

Jag visste inte då.
Just nu vill jag gå till min favoritplats.
Sitta där och se ut över vattnet och fälten och livet.
Jag vill vara där själv, med er och med dig.

Jag har många hemligheter.
Mest fina hemligheter som jag delar men andra som jag inte vill säga till någon.

Texten till Nu kan du få mig så lätt betyder så mycket för mig.
Jag brister många gånger i gråt när jag hör den.
Jag känner mig hemma i den och texten är så rätt.
Den låten är min.

Jag förstår inte vad jag håller på med.
Det känns som om mina värderingar inte är riktigt rätt.
Jag påverkas så lätt av andras åsikter och vad de tycker att jag borde göra.
Det är svårt att lyssna på mitt hjärta när det är just där ni finns.
Jag undrar verkligen vad det kommer bli av mig.



Jag går omkring i mitt pompeji.


Kommentarer
Postat av: k

jag är gärna en del av ditt pompeji om jag får.

2010-02-22 @ 16:00:13
Postat av: m

Jag vill inte gå framför dig och visa dig vilken väg du ska gå. Jag vill heller inte gå bakom och låta dig gå mot framtiden ensam. Jag vill helst av allt bara gå bredvid dig och finnas där vilka beslut och vägar du än tar.

Så säg till om jag ska springa ikapp eller stanna upp.

2010-02-22 @ 22:24:44
Postat av: madde

söta vänner,

k, jag vill ha dig där.

m, jag vill gå bredvid dig, nu.



<3

2010-02-23 @ 14:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0