Mysmåndag


Åh nu är jag så trött på att vara sjuk!
I en vecka har jag nu mått dåligt konstant och det har inte blivit bättre.
Trots att jag bara har vilat.
Jag har sovit från tolv till tolv och sen vilat hela dagarna (okej jag har jobbat lite på kvällarna).
Så idag bestämde jag mig för att uppsöka en läkare.
Hon sa att allt var bra med mig och att det 'bara' var en förkylning.
"Förkylningarna som går nu är väldigt långa typ tre veckor."
Va?
Jag vill inte må så här i två veckor till!
650 kr senare så hoppas jag att min förkylning kommer bli bättre.
Jag ska väl vara glad att det inte var influensan i alla fall.
Men jag vill bli frisk.
Nu har jag varit sjuk och isolerad tillräckligt.

Efter detta gick jag hem och vilade ytterligare.
När mamma kom hem ställde vi till med lite julbak.
Vi har tradition att alltid göra chokladbollar till jul.
Helst med färgglatt strössel.
Vi gjorde mormorskakor (ännu en av våra traditioner) och pepparkakor också.



Vid bakningen var det nog tur att jag är förkyld och mina smaker typ är bortdomnade.
Annars hade jag gjort som vanligt och ätit all spilldeg runt pepparkakorna.
Ni vet som man gjorde när man var liten?

På tal om liten så har jag också pysslat med en almanacka som min mamma ska få i julklapp.
I den finns det bilder från när jag var liten och rätt så nytagna bilder.
Jag gillar att pyssla, särskilt med foton.




Här är jag i min mammas gamla vagn uppe i Norrland intill Lule älv vid stugan.
Stugan är mormor och morfars landställe men man säger bara "Ska vi fara till stugan i helgen?".
Och då svarar kanske min mormor "Vi får se om vi ids" (ids = orkar).
Åh i vår vill jag åka upp dit och hänga lite.

Nu ska jag nog kolla på något på play, Paradise eller kanske Ung och bortskämd.
Imorgon ska jag prata med Kenjoe!


Om vi bara vore något mer,
Mer än bara nästan lika snygga





Kommentarer
Postat av: Fredrik

Daniel, 22 år <3 i Ung och Bortskämd :D HAha!

Hälsa Kenjoe också och ge honom en virtuell kram från mig.

2010-12-06 @ 23:13:40
Postat av: M

Haha jaa, följer du hans blogg eller ? ;D

2010-12-08 @ 18:34:15
Postat av: Jag

Har keeenjoe en blogg? :O Länka!

2010-12-09 @ 01:20:36
Postat av: Han

Ville säga att jag uppskattade inlägget! :D

2010-12-09 @ 09:55:25
Postat av: Han

http://hangis.blogg.se/2010/october/adapted.html#comment



Ledsen för dubbelpost.. Kram på dig fredrik ^^



och "jag" jag har ju länkat till folk förut :D sprid den lite i klassen för er som inte vågar ta till mail eller annat för att ta tag i mig.

2010-12-09 @ 09:56:10
Postat av: M

Åh jag menade Daniels blogg, men vad bra att du fick nys om kenjoes!

2010-12-10 @ 00:30:21
Postat av: Fredrik

Haha, har Daniel också en blogg? :O Googlade lite och hitta den nu!



http://www.youtube.com/watch?v=eyYedLV_AYk&feature=player_embedded#!



2010-12-10 @ 00:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0