Stay the night



Jag gick in i den nya veckan med tanken "det här ska bli en bra vecka, bättre än den förra i alla fall".
Måndag.
Moa och Mickan var tillbaka i skolan och hjälp vad jag hade saknat dom.
I kontrast till förra veckan var det här en alldeles underbar skoldag.
Efter skolan satte jag mig på café fix mitt emot mitt jobb och pluggade fysik.
Men mest lyssnade jag på de som satt näras samtal.
Sen var det dags att jobba och vi var en kort.
Därför blev det väldigt stressigt.
Efter åtta är vi bara två i kassan och en jour (huvudansvarig som ej sitter i kassan).
Men nu var det alltså bara jag i kassan.
Jouren Sara bad mig fronta mejeriet.
Hon fick sitta och jag fick äntligen sträcka lite på benen.
Men samtidigt som jag ska skynda mig och fronta hela mejeriet så frågar en man om extrapriset på falukorv.
Eftersom jag är ny och nästan bara sitter i kassan så vet jag ju inte var allt ligger i butiken.
Så jag börjar leta efter falukorven och på vägen frågar en man "Where do you have powder milk?"
Pudermjölk?
Jag vet inte ens vad det är för något och ber honom fråga Sara men det hade han redan gjort.
Han ville att jag skulle leta eftersom de inte kunde läsa svenska.
Jag vet ju inte ens hur pulvermjölk ser ut, alltså förpackningen men till slut hittar jag en.
Han nöjer sig inte utan vill veta om den är low fat, det vet väl inte jag men jag försöker se om det står något på den och efter mycket om och men läser jag fettfri och han är äntligen nöjd.
Falukorven hittade jag och direkt efter det kommer det fram en tjej och frågar om det finns mer butiksgräddade ciabatta. Klockan är halv tio och jag säger att vi inte bakar mer för dagen men hon propsar på att hon kan ta dom ogräddade.
Jaha, då får jag springa till kassan och fråga var vi ens förvarar vårt obakta bröd men till slut hittar jag det också.
Tiden rullar iväg och jag har inte rört mejeriet.
Jag frontar dåligt, tar bara en och ställer längst fram och springer till kassan.
När jag precis har satt mig behövde jag snyta mig.
Och jag som trodde att det inte kunde bli värre men då fick jag näsblod.
Näsduken blev helt röd och jag försökte dölja detta för kunderna.
För vem vill handla av någon som blöder näsblod?
Ingen kan byta av mig för nu måste sara börja låsa och stänga.
I en kvart sitter jag där och försöker låtsas som om jag mår hur bra som helst.
Det slutar ju inte blöda heller men jag tror jag dolde det rätt bra.
När jag äntligen kommer hem kastar jag mig i sängen men kan såklart inte somna.

Tisdag.
Inte lika underbar dag i skolan men ändå rätt så bra.
Efter skolan åker jag hem i hopp om att hinna plugga fysik men jag börjar med min utklädnad så att jag hinner det i alla fall, så kan jag ju plugga när det är klart.
Men jag blev klar precis när jag skulle gå.
Jag flätade håret och klädde mig som Pippi och mötte Molly för att åka till filmhuset.
Vi såg Flickorna i Rochefort.
En fransk film från 1967 med sång, dans och pastellfärger.
Efter det åker vi till Bönor och bakat och äter varsin lasagne och pratar om framtiden.
Men mest om vår underbara tid tillsammans innan gymnasiet.
Madde och Molly i aba.
Kan det bli bättre?
Sen mötte jag upp Calle och Johan och åkte till Erik och Oskars skiva.

Nu ska jag på skiva igen.
Nv3d + Gurra K.
Hjältar och skurkar.
Nyss var felix här och jag sminkade honom som jokern.
Mickan, Moa och jag ska föreställa Power Puff Pinglorna men vi kommer likna fjortisar mer.
Tagga!

Imorgon är det fysikprov, biologi och sen jobb igen.
På fredag vill jag skippa valborg och vara inne och kolla på film.




Ses vi ikväll?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0