Oktober

Igår hörde jag på vädret att det är vinter på vissa delar i norra sverige.
Vad hände med hösten?
Det är på tok för kallt och jag börjar känna mig lite förkyld.
Min pappa åker till Italien idag så nu känns det ännu värre.
Han har 22 grader och sol.
Här är det fem grader och grått.
-
Idag har vi lite sovmorgon och imorgon är det dags att klä ut sig.
Kemiprovet på måndag oroar mig.
Men kemiboken är lite rolig ibland:
"... glycerolen hindrar att blodet hos djuren fryser. Vi människor använder istället den något obekväma metoden att ta på oss kläder."
"När tusenfotingen attackeras sprutar den giftet på sin angripare - en tämligen sofistikerad form av kemisk krigföring."
Lite roligt kan man ha i alla fall.
Men nu måste jag göra mig i ordning.
-
-
Respekt.

Kommentarer
Postat av: moi

hahahhahaha!! kemiboken låter ju nästan kul nu. kanske borde börja läsa. eller så bara fortsätter jag skjuta upp det några dagar till.. :P

2009-10-01 @ 21:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0