I try to laugh about it, hiding the tears in my eyes.

Fredagen var rolig och jag hade kroppsstrumpa a la sandy i slutet av grease.
Vår klass var olika stereotyper i klassen.
Sportnördar, coola, pluggisar, söta.
Jag var då "cool" med skinnjacka och cigg.
-
Efter skolan åkte jag och hälsade på ebba och emma mitt i deras bullbak.
Trött och förkyld som jag var somnade jag i soffan vid tio till filmen Burn after reading.
Jag somnar alltid under filmer numera.
-
På lördagen jobbade jag och gick sedan hem till min kemibok.
Sen gjorde jag mig iordning och mötte upp hanna, ebba och molly.
Vi åkte till Shanti, indisk restaurang på söder.
Vi hade hur trevligt som helst, väldigt trevligt gäng.
God mat och efterrätt.
Vi gick vid elva och ebba knoppade av medan vi tre drack te hos molly.
Jag kom hem vid två och tog en dusch.
-
På söndagar börjar jag jobba 11.00 och jag vaknar 11.04.
Panik!
Jag hatar att försova mig, det förstör hela dagen.
11.40 står jag ombytt och klar i brytbaren på jobbet.
Knappt medveten.
Det sjuka är att jag var uppe 08.50 och gick på toa.
08.55 tänker jag: klockan ringer ju om fem minuter, jag lägger mig lite till.
Jag kommer till och med ihop hur piggt jag bokstavligen hoppar ner i sängen.
-
Kvällen har spenderats med kemi och diverse partylåtar.
Två kanelbullar har jag lyckats klämma i mig och chips med dipp från helgen.
Även lite kakor. Lite onyttig?
Kemiboken har lärt mig att dessa transfetter inte kan brytas ner och inte försvinner.
Därför bor man undvika transfetter, men jag fortsätter ändå.
-
-
Jag längtar till en tid utan så mycket plugg.
Jag längtar till jullovet och vår Idre-resa.
Förra sportlovet, alltså i ettan:
-
(Jag ser otroligt smart ut) Men mysigt hade vi.
-
-
Jag skulle säga förlåt om jag trodde det skulle ändra din åsikt.
Men jag vet att den här gången har jag sagt för mycket, varit för ovänlig.



Kommentarer
Postat av: Sara

Fining! Vi ses på fredag! Äntligen!

2009-10-07 @ 21:44:33
Postat av: m

ÄNTLIGEN! <3

2009-10-08 @ 20:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0