When you try your best but you don't succed.


Igår kunde jag inte somna.
Vid 22.30 kände jag mig trött och tänkte åh vad skönt nu kan jag somna tidigare.
Men inte det, en timme senare ger jag upp och börjar spela mobilspel.
Sedan lägger jag ifrån mig mobilen och försöker somna i ytterligare en timme.
Det funkar inte heller denna gång så jag slår på teven, kollar på efterlust och sen framåt två somnar jag.
Det enda positiva är väl att jag hann tänka väldigt mycket.
Jag har tänkt ut vad jag ska ge alla i julklapp.

Det jag tänkte mest på var den 9 juni 2010.
Den dagen kommer bli en så himla bra dag.
Champagnefrukost, skriva i varandras mössor, stå i centrum i ljushallen och skrika "Somliga har två år kvar!".
Vi kommer vara dom som får priser, vi kommer vara finklädda och jag lovar er, jag kommer gråta.
Vattenfast mascara blir ett måste!
Lakanen längs väggarna kommer att handla om oss.

Efter det kommer vi gå till klassrummen och vara där som en klass sista gången (känner ni tårarna nu eller?).
Sen är det vår tur att springa ut och där står våra nära och kära stolta som tuppen!
Efter det byter vi om till flaket med klassen och kompisar.
Senare ska man hem och göra sig fin inför mottagning med släkt och vänner för att senare mötas upp och gå på slutskivan. Faan vad härligt det kommer bli!

Dagen efter kommer man antagligen vakna med ångest och tanken: Det här är början på resten av mitt liv.



Idag försov jag mig så att jag bara hade en halvtimme på mig innan jag skulle gå men jag klarade mig.
Men det förstör på något sätt hela dagen.
Särskilt för någon som tycker att utseendet är viktigt.
För mig kan det seriöst förstöra dagen om jag inte känner mig fin och fräsch eller om jag har kläder jag inte trivs med.
Särskilt om man är inne i stan = många speglar i butiker = sämre humör.

Idag har verkligen varit en Fix you-dag. Texten passar precis in och jag lyssnade på den precis innan jag entrade skolan vilket resulterade i en tår i ögonvrån.

Men nu ligger jag lite före min tidsplanering och har fått typ en timmes extra tid vilket jag njuter otroligt mycket av.

Och jag har en liten hemlighet.
Jag började kolla på Paradise Hotel igår och jag måste erkänna att jag gillar det.
Det är så underhållande med så ytliga program.
Speciellt när man själv inte orkar tänka.

Nej nu ska jag spana in klassbloggen, vi hörs!




But if you never try you'll never know just what you're worth.

Kommentarer
Postat av: hanni

paradise hotel är precis vad som behövs efter en lång dag.

i miss youu!

2009-11-23 @ 21:38:55
Postat av: hanni

paradise hotel är precis vad som behövs efter en lång dag.

i miss youu!

2009-11-23 @ 21:40:31
Postat av: m

HANNA!!!!

Jag saknar dig jättemycket!

Just nu har jag en isolerad period med mycket att göra men snart ses vi igen va ?

2009-11-23 @ 21:53:02
Postat av: mickan

haha jag har också sett på programmet! det är lite kul faktiskt :D Känner igen obehaget med fel kläder och frisyr.. Men idag var du fin :)

2009-11-24 @ 08:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0