I know this season makes her bitter.



Det här fotografiet kollar jag på varje kväll innan jag somnar.
Jag blir glad.
Jag vill göra andra glada.

Idag har jag hunnit med mycket på projektarbetet trots att jag hade roligt och pratade med många under tiden - bra kombination.
Trevliga människor där i datasalen och spännande samtalsämnen.
Det var fint men till slut var det bara jag kvar (moa, jag vet att du var precis utanför men ändå).
Jag bestämde mig för att avsluta och gick till kemilabben till fyra killar i d-klassen och där skrev jag loggbok och försökte tillföra något.
Typ glädje men det verkade inte fungera så jag gick ner till skåphallen för att vänta på dom där istället.
Moa kom ner och vi hann prata och jag blev på något sätt så glad (ta det inte på fel sätt!).

Efter skolan pluggade jag fysik framför projekt runway = fysik i snigelfart. Men imorgon är vi lediga.

Dagens citat: "Då kan man ju plugga hela dagen!" utbrast Fredrik och sken upp av lycka.
Åh Nv3a ♥

Sedan åt min mamma, jag och min bror middag, lite halvt hejdå-middag eftersom han ska till Australien i tre veckor nu. Gissa vem som är avundsjuk!! Pappa kom för att jag skulle få köra lite och vi körde min bror en bit på vägen hem och sen övade vi på att parkera och lite smått och gott. Jag blev avsläppt hemma hos Felix och först pluggade vi lite halvt men vi gav upp och drack te och myste istället vilken får en att må betydligt mycket bättre.

Igår när jag ringde honom för att få hjälp med massa fysikuppgifter så svarade han: Jag kommer över istället.
Så då kom han och hjälpte mig i 45 minuter så att jag fick ställa mina frågor och sen åkte han hem.
Min hjälte.

Men jag måste ändå fråga mer imorgon. Kenjoe, klockan ett aight?

Imorgon är vi alltså lediga och jag ska ägna dagen åt plugg, fysik i all ära men jag måste plugga körteori också.
Och vad ska man göra i fysiken när man har gjort alla uppgifter? Tips någon?
Förhoppningsvis blir det en promenad med molly också.

Ikväll fick jag världens ångest över att ha skilda föräldrar.
Jag har bott i perioder om två veckor hos varje nu i ett halvår.
Jag packar min väska - flyttar - packar upp - packar ner - flyttar osv.
Det känns som om jag ständigt bara mellanlandar och det känns konstigt att inte bo där man får sin post, eller i alla fall att posten inte kommer dit jag befinner mig.
Det kan bli jobbigt när de pratar om varandra med mig och vissa medvetna och mest omedvetna jämförelser både från deras sida och min egen.
På söndag måste jag packa igen.


Men just nu ska jag säga godnatt till min pojkvän och sen försöka sova ut.


Förresten så är jag nog den klumpigaste. I söndags när jag kommer till jobbet låser jag in nycklarna i mitt skåp efter att jag bytt om. Skåpet är inte bara mitt, jag delar med en tjej som är väldigt noga med att det ska vara låst.
Och vi hade en extranyckel i en låda men den använder hon nu eftersom hon har tappat bort sin förra. Låssmeden rakt över gatan är stängd på söndagar där vi hade kunnat låna en sån där knippsare. Någon kommer på idén; vi sågar upp låset! och så blev det, jag stod där och svettades men till slut gick det att såga upp låset. Tur det.
Och idag hällde jag kaffe på mina vita linnen vilket resulterade i gula äckliga fläckar.






Like the core of a star.


Kommentarer
Postat av: moa

det där med föräldrarna.. man vänjer sig. det låter iof jobbigt eftersom att vänja sig tar tid och med tanke på att du är arton och jag var tre så kommer du troligen inte ha så mycket tid att vänja dig innan du flyttar hemifrån som jag har haft. men det positiva med att flytta så mycket är att du blir mer trygg med dig själv tror jag! eftersom man flyttar fram och tillbaka hela tiden så har man inte tid med att känna sig otrygg någonstans och då är man helt enkelt tvungen att känna mer trygghet hos sig själv. det kommer naturligt.



jag tog inte det där med att när vi pratade och att det gjorde dig glad på fel sätt, tror jag iaf. men när du skriver sådär så är jag inte så säker längre! förklaring tack.. ;)



puss på påre

2009-11-18 @ 11:16:09
Postat av: m

Alltså jag ville inte att du skulle tro att jag blev glad PGA det du berättade utan ATT vi pratade typ :)



Och jag tror verkligen det stämmer det där med mer trygg hos sig själv, tack vännen! <3

2009-11-18 @ 14:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0