Bruxelles


I helgen var vi alltså i Belgien.
Fredag till söndag.
Två öre per person = Ryanair
Flygplanet var nästan tomt så alla fick varsin rad.
Tre stolar, så jag passade på att sova lite på vägen ned.
Efter att ha försökt hålla mig pigg med kaffe och godis på väg till Skavsta.
Mysig bilresa.

Väl framme så tar vi flygbussen in till staden där vi byter till en taxi.
En svart märkte vi sedan men alla sju fick plats i samma.
Skönt med taxi istället för att försöka förstå sig på ett tunnelbanesystem i ett nytt land.



Vi checkade in på hotellet och gick sedan ut för att kolla på staden.
Halv tolv tror jag hon var när vi var redo att gå ut.


Morgonen efter åt vi en jättegod hotellfrukost efter att ha sovit i en underbar dubbelsäng med sin pojkvän.
Sen gick vi ut för att kolla på Bryssel i dagsljus.
Målen var grand place, kissande pojken och eu.


Och här har vi honom!
Mindre än vad jag trodde och någon hade satt ett band runt honom..


Här är vi på väg mot EU i parken intill det kungliga palatset.


Vi närmade oss EU-kvarteren och där gick vi gata efter gata och såg massa byggnader som tillhör unionen.
Eftersom hela sällskapet har Anna i Samhällskunskap tänkte vi impa lite på henne och säga att vi minsann besökte EU i helgen. Det ni mvgforlife!


Jag och min fina vän i ett blåsigt Bryssel.




Det började regna lite och vi hittade ett jättemysigt fik.
PAUL
Riktig varmchoklad och goda bakelser.
Där satt vi länge och det var riktigt mysigt.


Vi gick tillbaka till hotellet och värmde upp oss och vilade lite.
Några av oss tog öl/vin i hotellets bar innan middagen.
Sedan gick vi till en fin chokladbutik.
Man fick smakprov och vi köpte praliner som man fick välja själv.
Och jag måste rekommendera er chokladälskare att testa belgisk choklad.


Det var verkligen en mysig stad. Här är delen som känns lite som Gamla stan.


Vi åt belgisk mat (killarna gjorde det godare valt om man säger så).
Några drack belgisk öl och återigen ett stort grattis till Tobias!
Efter middagen bytte vi ställe och gick till ett mysigt fik.
Vi beställde in tre godbitar som vi delade på.
Åh vi har haft det så mysigt!

Klockan stod på fem nästa morgon.
Men på kvällen innan när vi sa godnatt till gänget var jag inte alls trött.
Så jag bestämde mig för att brottas med en trött Felix som ville sova.
Jag kittlades och var jobbig. Han blev lite sur men jag fortsatte.
Varför skulle man annars ha mig som flickvän liksom?

Taxin kom klockan sex och hämtade oss, två riktiga denna gång.
Vi åt frukost på flygplatsen och sen sov alla på planet på varsin rad.
Sedan efter en lång bilresa hem var jag väldigt trött.
Då kollade jag och pappa på reprisen av robinson och åt choklad.
Senare gick vi till kina restaurangen på brommaplan.
Det var supergott och jag måste erkänna att jag hade mjukisar.
Men jag menar på en söndag får man väl ha mjukisar på en restaurang i bromma?

Efter en dag instängd på en buss, ett plan och en bil var en promenad i kyliga kvällsluften väl behövd.

Bryssel var en mysig stad och vi var ett härligt gäng.
Tack ni fina ♥


Fler bilder finns på facebook.




It started out with a kiss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0