Wish you were here.



Tänk att vara här, på ett campus-område.
Tänk er sommar och ungdomar överallt.
Vissa spelar fotboll och vissa ligger på en filt och solar blandat med de sm pluggar.
Solen skiner och det finns inget bättre.
Ta mig tillbaka till USA nu!


Nu är svensktalet avklarat.
Jag sitter i skolan och väntar på filuren.
Det är så kul att lyssna på tal.
Det är så personligt och jag älskar människor.
Vi fick bullar och saft av läraren vid halvtid för att höja sockerkurvan.
Helt enligt min åsikt.
Och förresten så har jag klarat av att inte äta godis än (okej det har gått en dag).
Men då räknar jag inte kakor, glass eller bullar.
Om jag klarar att undvika godis hela veckan ska jag belöna mig själv.
Men det gör jag nog även om jag inte lyckas.
Jag förtjänar det känner jag.
Efter den här veckan och eftersom jag snart fyller år.
ARTON
Hela lovet kommer jag försöka skämma bort mig själv.
Sova mycket, köpa saker jag verkligen vill ha och godis får man ju automatisk eftersom det är lov.
För att inte glömma födelsedagar. Eller jag och pappa delar den elfte april.

Fem timmar. Ett rum. 32 elever. Tidtagna toalettbesök. En text.
Nationella i Svenska B imorgon. Åtta till ett.
Sen ska jag träffa pappa och sova hos honom.
Det var längesen.
Det blir lite långt till skolan men det är det värt.
För på torsdag har jag bara två lektioner.
Kemi och ännu fler underbara tal.
Sen kanske jag ska träna om jag orkar, men jag tar det som det kommer.
Vid fem har jag bild och jag vill verkligen måla något bra.
Sen kommer fler vänner och så åker vi till Saras skola och kollar på hennes musikal.
Det kommer bli underbart och sen ses vi på fredagen också!
Jag längtar till torsdag efter kemin, då börjar mitt lov mentalt.


För kärlekens skull.



Och förresten igår såg jag kärlek i vårsolen.




Kommentarer
Postat av: mickan

Ditt tal var fint madde! dags att bunkra upp inför imorgon, jag köpte en mörk choklad idag :D jobbigt med godisförbud... ta med en bulle!



Vi får inte glömma brunch på lovet! Då kan jag skämma bort er med scones! (har tränat och dom är godare nuförtiden)



Ses i datasalen imorgon ;) <3<3

2009-03-31 @ 20:34:20
Postat av: Anonym

Underbara mickan jag ser fram mot brunchen!



Jag har köpt massa yoghurt, frukt och macka så jag klarar mig! :)



Ditt tal var så härligt, du var så lugn.



<3

2009-03-31 @ 21:31:11
Postat av: =)

Ville bara nämna att ditt tal var väldigt fint, Madde...Både tydligt och känslofullt. Du var egnagerad och påverade mig=) Hihi, kul ordvits va?



Men jag menade det faktiskt=)

2009-04-01 @ 16:41:57
Postat av: m

Tack du, om du säger vem du är så kan jag ju kommentera ditt tal :)

Alla var ju så himla duktiga!

2009-04-01 @ 18:34:31
Postat av: =)

Jag har inte hållit mitt tal än... ;)

Där fick du en ledtråd

2009-04-02 @ 07:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0