Hjärtats språk.




Varför känner jag mig så här ?
Allt jag vill är att vara glad.
Jag vet att jag kan se positivt på allt om jag bara orkar.
Det finns liksom två sidor.
Antingen är jag glad på allt -
Eller så är jag glad inte.
Jag klarar inte mer.
Rädda mig!
Från mig själv och min omgivning.
Från de tankar som tar över
Som får mig att bli mindre.
Jag vet inte vad jag ska göra.
Men så här får det inte fortsätta.
Innebär de tankarna en förändring?

Till och med
när jag känner mig ledsen ligger det positiva nära till hands.
Jag vet vad jag har här i livet att vara tacksam och lycklig för.
Vilket får mig att må sämre över att jag inte är glad just då.
Nu.
Otacksamhet.

När jag är en solstråle ligger de dåliga sakerna där.
De påminner mig hela tiden.
Men jag håller skenet uppe.

När är man mest ärlig mot sig själv?
Nu?
Igår?
Kanske när man drömmer
Då kan man inte påverka.
Kan det inte bli dröm nu ?





Kommentarer
Postat av: Anonym

Man måste inte vara glad. vi är inte skapta för att alltid vara nöjda, men nog är vi glada för det mesta.



alltid vill man ha mer, det skulle inte vara någon mening att leva annars. Man är aldrig riktigt nöjd, för då kan man bara gå och dö... (tyvärr) det räcker inte ens då man blivit ekonomiskt oberoende och har VVV.



Att se saker med negativa ögon behöver inte i sig vara negativt. Det kanske tynger ner den positiva delen så att man får en "verklig"(reell) bild. Undra vägra acceptera kontrollera.



Var Ej Rädd för det negativa. Möt det med mod och försök att ta över det med säkerhet och "stake". gör en tapper gest



/Pessi (du vet hur man kollar IP etc i believe.)

2009-01-27 @ 22:22:46
Postat av: Anonym

Man måste inte vara glad. vi är inte skapta för att alltid vara nöjda, men nog är vi glada för det mesta.



alltid vill man ha mer, det skulle inte vara någon mening att leva annars. Man är aldrig riktigt nöjd, för då kan man bara gå och dö... (tyvärr) det räcker inte ens då man blivit ekonomiskt oberoende och har VVV.



Att se saker med negativa ögon behöver inte i sig vara negativt. Det kanske tynger ner den positiva delen så att man får en "verklig"(reell) bild. Undra vägra acceptera kontrollera.



Var Ej Rädd för det negativa. Möt det med mod och försök att ta över det med säkerhet och "stake". gör en tapper gest



/Pessi (du vet hur man kollar IP etc i believe.)

2009-01-27 @ 22:24:15
Postat av: Anonym

fitt blogg...

2009-01-27 @ 22:24:57
Postat av: Anonym

Såklart kom fittblogg fram men inte det andra. ursäktar... du får gärna ta bort det här.

2009-01-27 @ 22:25:29
Postat av: .

Vi finns här för dig, Madde.

2009-01-28 @ 20:59:09
Postat av: m.

2009-01-28 @ 22:20:17
Postat av: m

jag tror jag vet hur det känns

2009-01-29 @ 21:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0