Var är du ?



Är det okej att inte orka plugga i helgen?
Trots ett viktigt stort mvg-prov i fysik?
Skolsamvetet säger att jag borde.
Min kropp säger nej.
Mitt hjärta säger ingenting.
Min hjärna känns avstängd.
Så det är nog bäst att låta bli.

På jobbet går timmarna långsamt.
Det enda jag känner är sockerbehovet.
KAKOR.
Du känner inte mig.
Ge mig.
Tid, rum och händelse.
17.18, här.
Händelse saknas.
I alla fall i det verkliga livet.
Inuti mig sker massa processer.
Inte bara fysiska.
Psyket leder en kamp.
Flera.
Jag vet inte.




Om jag bara kunde se livet med hjälp av färg




Kommentarer
Postat av: mickan

Livet är så mycket mer än fysik. Du klarar dig, annars kan vi tröstäta tillsammans efteråt :)

2009-02-07 @ 21:14:10
Postat av: e

helt klart OK att skita i skolan.

allt löser sig.

2009-02-07 @ 23:20:50
Postat av: Calle Svensson

Alltså... nej jag vet inte...

2009-02-08 @ 01:49:36
URL: http://www.zeta-two.com
Postat av: Sara

Det var fint att träffa dig igår, vackra vän. Och jag tycker att du ska strunta i fysiken och istället bädda ner dig i sängen med en bok, en kopp te och lite choklad. Ibland kan det gå bättre på provet då, än om man har stresspluggat.

2009-02-08 @ 14:51:31
Postat av: .

Du är inte ensam om att inte orka med fysiken. Vi är många som inte pluggat, men ibland finns det viktigare saker än skolan. Att må bra t ex

Till skillnad från oss hänger du med på lektionerna. Du kan det här, Madde. Lita på dig själv=)

2009-02-08 @ 16:51:22
Postat av: Madde

Fina vänner!



Mickan jag tycker vi kan tröstäta oavsett ;)

Sara det var jättefint igår och jag längtar till sommaren!



Calle du får ju vara positiv och peppa mig lite ;P

2009-02-08 @ 16:52:12
Postat av: Calle Svensson

Jo men jag vill ju inte uppmuntra till något du kan ångra efteråt men jag vill samtidigt inte pressa dig till att göra något jobbigt. =S

2009-02-08 @ 18:54:37
URL: http://www.zeta-two.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0