The touch of your hand.



Helgen började som sagt med en eftermiddag i staden med pojkvännen.
Vi letade julklappar, kläder och fikade.
På Wienerkonditioriet (visst heter det så?) på Biblioteksgatan och vad mysigt vi hade det.
Jag tog en varm choklad och en lucia pepparkaka och utanför lystes gågatan upp med julbelysning.
Julkänslorna började komma.
Senare shoppade vi lite mera eller jag var på jakt efter en tröja jag hade sett på en tjej men jag hittade den aldrig. Den var slut snarare.
Vi åkte hem och hoppade i myskläderna och handlade dipp till kvällen.
Hör och häpna, jag köpte morötter till dippen istället för chips som jag äter i vanliga fall.
Vi kollade på Idol och Paradise Hotel, kan det bli mer kommersiellt eller ?
På tal om PH, fan vad Gustav Karlström var bra som Cimon!

På lördagen gick jag upp klockan åtta för att jobba och det var en rolig dag.
Alla var taggade inför julfesten och vi fixade med det hela dagen.
Det var party-humör och jag var astaggad!
Efter jobbet åkte jag hem och gjorde mig fin inför kvällen.
Klockan sju intog jag jobbet i 12 cm klackar och det var mysigt med glögg som fördrink.
Sen bjöds det på skaldjursbuffé - gott men krångligt att äta.
Efter några glas vin och en lite tråkig bordsplacering mötte jag upp Moa, Mickan, Felix, Oskar och Erik.
Vi åkte till Little Persia på söder och tog oss ett glas och delade på lite kräk-guacamole med nachochips.
Senare gick vi till Bondens Bar där det var gammal, väldigt skön musik.
Det var dock svårt att dansa till. Men jag och Mickan försökte till grease och johnny cash.
Jag var ju på party-humör!
När bonden stängde tänkte vi dra vidare men kö och inträde kändes jobbigt så vi tog tunnelbanan hemåt och mellanlandade på donken efter en hysterisk tunnelbaneresa.

Felix sov över hos mig och jag gillar att ha sällskap hem efter att man har varit ute sent.
Jag är lite smårädd av mig.
Och tro nu inte att jag orkade gå i de där höga skorna hela kvällen, efter första stället bytte jag till mina trogna converse för jag ville ju dansa!

Morgonen efter skulle Felix upp vid åtta så han fick göra frukost till oss.
Jag masade mig upp lite senare och tog täcket till soffan.
Senare var det dags att gå till jobbet igen.
Där var det återigen väldigt skön stämning, det här var nog den roligaste jobbhelgen.
Mina kollegor var aningens bakis och jag mådde lite illa.
Men några pepparkakor senare var jag på topp och alla på jobbet tog lite för långa luncher.
Vi var dessutom några stycken som undvek butiken och satt nere i köket och pratade istället.
Det var typ ändå inga kunder. Skön helg.

Efter det åkte jag till sjukhuset, min farfar ligger där.
Hoppas verkligen att de hittar felet så att han kan komma hem till jul.
Jag ogillar sjukhus, de ger en ofrivilligt mycket ångest och jag gillar inte lukten.
Sen efter middagen blev det en liten promenad trots kylan.

Idag när jag drog upp rullgardinen och såg snön drog jag en suck av lättnad och blev mycket gladare.
Jag fick skjuts till skolan av min snälla pojkvän och där var det Luciatåg = ännu mer julkänsla.
Vi fikade i matsalen och jag hängde med calle och johan tills det var dags för lunch och curare.
Kollade bara utklädnaden och sen åkte jag till stan.
En julklapp hittade jag och sen kunde jag inte låta bli att köpa lite underkläder till mig själv.
Jag måste ju också få lite julklappar av mig själv.
Sen träffade jag min vän Sara och vi fikade på Ritorno.
Jag älskar fik som är så där gammeldagsa.
Vi hade en härlig pratstund om framtid och allt möjligt.

Och förresten idag har jag en helt ledig dag.
Eftersom jag alltid är stressad och alltid är på språng så måste jag "boka in" en ledighet.
Jag får inte göra någonting som jag "borde" eller som har med skolan och göra.
Så ikväll blir det mys, promenad och tv med mamma. Vi kollar alltid på CSI på måndagar och Criminal minds på torsdagar.
Det är lustigt hur många vanor som ändrar beroende på vilken förälder jag bor hos.
På pappas veckor kollar jag aldrig på det och hos honom äter jag frukost i soffan med tv eller dator på.
Medan jag hos mamma äter det i köket och läser något.
Men jag väljer att se det som att det är bra med variation, idag orkar jag inte med någon ångest.



Det var så längesen jag hade matte, idag nästan längtar jag.

Förresten så måste jag erkänna att jag gillar Lady Gagas Bad Romance starkt och jag såg Kissie idag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0