Snö, jul och mys.



Men myset kommer nog inte förrän nk rapporten är inne och jag blev just "klar".
Felix håller på att läsa igenom den nu och den är nio sidor så det lär nog ta ett litet tag.
Jobbigt med så många tabeller.
Men just nu känner jag mig förvånansvärt nöjd.
Det enda jag skulle vilja göra är att centrera texten i inledningen och göra att raderna smalnar av för varje rad som går. Så att det börjar brett och smalnar in på slutet.
Fatta vad roligt att lämna in arbetet så!

Men just nu ligger hela Stockholm under ett tjockt lager snö och jag älskar det.
Idag var det så mysigt att kolla ut genom skolans fönster och se snön virvla vilt.
Jag vill bara ut och leka!
Det snöar liksom konstant.
Och alla är så söta när de är så påpälsade och försöker koncentrera sig på vart man går.
Både jag och Karin gick lite vilse eftersom man går med luvan tätt dragen kring ansiktet och kollar max en meter framför fötterna.

Jag har denna vecka varit på djäknespelet i Södra Latin där Molly spelade med.
Det var hysteriskt roligt, typ som en parodi på skolan och framför allt narr av esteter.
Efteråt var det ett party som i och för sig verkade himla kul men jag var i kroppen inställd på att gå hem och sova ut. Det var liksom en tisdag.
Det jobbiga är bara att säga det här när alla tycker att man plötsligt är tråkigast i världen.
Det är så jobbigt att vara true to yourself i en sån situation men jag stod på mig och åkte hem.
Jag tror att jag bara känner en person som har makten att säga nej utan att få denna reaktion och det är min vän Jessica. Hon klarar det varje gång. Jag vill också ha sån pondus att alla förstår att jag behöver ta det lugnt.
Det var ju inte det att jag inte ville, men att spontan gå ut en tisdag och få reda på det på kvällen kändes för mig väldigt främmande just då.

Nu menar jag inte att jag är emot spontanitet, det är ju något väldigt bra.
Jag ville bara ta upp det där med hur folk reagerar om man inte släpper allt man har och följer med.

Den här fina cykeln såg jag för några dagar sen och sen dess har det bara snöat ännu mera.



Bara du och jag som vet.




Nej nu ska jag skicka in min rapport till Leena och sen lägga mig och börja njuta av jullovet.
Lycka till klassen!



Kommentarer
Postat av: hanni

haha alltså verkligen så rätt, fattar inte hur den där jessica gör alltså. ungefär som jag inte fattar var du lyckas få din pluggmotivation och självdisciplin ifrån. haha

hade också velat gå på djäknespelet men jag låg begravd i filosofi så då fick jag stå på mig och stanna hemma. och det var värt det på det sättet att jag fick det mesta jag skulle göra gjort.

cykeln på bilden skulle kunna vara min. den ser ut så fast typ värre. orkar bara inte bära in den i garaget..

okej det här blev världens längsta kommentar mitt i natten men jag har haft en konstig kväll och jag saknar dig och ser fram emot morgondagen!!!

(haha leena....)

2009-12-18 @ 02:42:47
Postat av: fx

Vill va med dej ju...



puss<3

2009-12-18 @ 22:43:41
Postat av: mads

hanna, vad söt du är. Jag förstår inte hur du kan vara så fin! Det var underbart igår, tack!



Fx, jag vill vara med dig!! <3

2009-12-19 @ 16:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0