Kärlek



Mitt liv är baserat på kärlek.
Utan kärlek från familj, vänner och pojkvän skulle jag inte klara mig.
Det är min luft.
Och därför vill jag berätta om en händelse som utspelade sig en sen kväll ganska nyligen.

Jag hade varit hemma hos Felix och han var snäll och skjutsade hem mig.
Jag var plötsligt på dåligt humör och sa inte så snälla saker och kände mig fel hela färden hem.
Väl hemma säger jag knappt hejdå och kliver ur bilen.
Då gör Felix något jag beundrar honom för.
Han förstår att det egentligen inte är personligt det jag står och säger.
Han förstår att jag har haft en tuff vecka med lite sömn och lite kärlek så han kliver ur bilen och går runt för att krama om mig. Han förstår att jag behöver honom mer än någonsin.
Trots att jag har tagit avstånd och stött honom ifrån mig.
I hans famn byts min irritation och ilska ut mot tårar.
Jag gråter inte hysteriskt utan långsamt rullar tårarna ner.
Jag var helt utmattad.

Jag vet inte om jag hade klarat av att inte ta det jag sa personligt om jag vore han.
Jag önskar att jag också kan vara så stark.
Och sen känner ju vi varandra så himla väl så vi ser direkt när något är fel.
När vi umgås med folk ser vi direkt när det är något som inte riktigt är bekvämt för den andra.

Jag älskar dig Felix.
Tack för att du orkar med mig och för att du förstår när jag är ledsen utan att jag förstår det själv ibland.

Jag hoppas verkligen att ni också får uppleva en sån här kärlek men framför allt en sån här vänskap.
Det är nästan den viktigaste ingrediensen i ett bra kärleksförhållande.
Att man är vänner innan och under tiden.
Det ska inte bara vara ytlig kärlek.
Det ska liksom vara som om att ens hjärtan slår samtidigt, för varandra.

Åh jag är så glad att jag har en så fin pojkvän.



I den här vackra kyrkan var vi på julkonsert för ett tag sen.
Det var underbart.



Baby I can see your halo.




Kommentarer
Postat av: Ken

:D! (Y)

2009-12-15 @ 18:06:54
Postat av: Hilding

Han Felix, vilken lirare!

2009-12-16 @ 02:21:28
Postat av: ...

Det är så underbart att du vet hur lyckligt lottad du är och verkligen kan njuta av det! Vissa inser det liksom inte förrän det är försent...

2009-12-16 @ 14:53:17
Postat av: lirarN^ (tydligen) tack hilding

Gillar dej madoe =D



vill på fler julkonserter. nästa år?



puss

2009-12-16 @ 22:41:12
Postat av: m

jaa nästa år! <3

2009-12-17 @ 19:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0