So come over just be patient and don’t worry.



Det blir mycket coldplay nu men dom är ju så bra och dom har så himla bra texter.
Imorgon blir det film med Jessica.
På lördag ska jag göra iordning mitt rum hos mamma.
Bredspackla.
På kvällen blir det mys med pojkvännen.
Det är så skönt att ha någon att mysa med nu när hösten smyger sig på (alltid förresten!).


Idag märkte jag hur jag reagerar när jag blir nervös.
Jag lär känna mig själv liksom.
När jag möter någon som jag inte känner så väl, ni vet när man är rädd för att det ska bli stelt?
Då pratar jag på extremt mycket. Så att den andra inte har en chans att säga något.
Jag tar på mig ansvaret för att det inte ska bli någon pinsam tystnad.
Istället blir det pinsamt pratigt i från min sida.

Det hände i alla fall idag.
Jag träffade Olof, en kille jag inte har träffat på läänge.
Vi behövde typ prata i två minuter innan tunnelbanan. MAX.
Men ändå blev jag så där extremt pratig.

Efteråt tänkte jag: konstigt att han inte sa något.
Men det var ju inte alls konstigt, det var ju jag som manglade honom med artighetsfraser typ utan att andas.
Jag hoppas att detta var en engångsföreteelse för det är så uppenbart.
Att jag är nervös då.
Och det blir tråkigt för den andra.
Ansvaret för den pinsamma tystnaden ligger väl inte bara hos den ena ?
Men jag tar så lätt det ansvaret.
Och analyserar sönder mötet totalt.
Det är något jag och molly gör bäst. Analyserar andra människor.
Det är så himla intressant!




Förresten vill jag tillbaka till Mallorca!!!
Värme, bad och sol!



I don't want to follow death and all of his friends.




Kommentarer
Postat av: Anonym

analysera andra människor är det bästa som finns!

2009-08-27 @ 23:02:02
Postat av: hanna

mitt namn försvann?

2009-08-27 @ 23:02:35
Postat av: madde

Hanna! Du är så bra :)

2009-08-29 @ 10:40:49
Postat av: :)

madde, jag tycker bara det är bra att du pratar mykcet. det är bara bra för då gör du det bekvämt för den andra personen såsäga. :) man blir glad när man pratar med dig! tänk inte negativt om dej själv

2009-09-01 @ 22:30:33
Postat av: madde

Tack du ':)'

2009-09-02 @ 14:58:49
Postat av: mickan

ibland kan man analysera sina samtal för mycket och då börja ångra saker man sa. Då känns det bara jobbigt. Fast jag antar det bara är en själv som oroar sig, så egentligen behöver man inte oroa sig för saker man sa eller inte sa. Det är ju som sagt bara jobbigt för en själv. Men samtidigt är ju ananysering intressant som du säger :)

2009-09-02 @ 19:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0