Maskerad, sommarvärme och Pulp Fiction.


Pirates

Jag och Felix matchade som pirater. Det var härligt väer och mycket folk.
Ebba firades med maskerad. Hon hade bakat 10 pajer.

Ebba!

Ebba var fin i sina rosa leggings.

Kvällen innan firades Anders med 3-rätters-middag som vi lagade nästan helt själva.
Kanske lite för seriösa samtalsämnen men härligt att se alla igen.

På lördagen åkte jag och min kärlek till staden, det var shortsväder.
Hoppas den värmen kommer åter snart. Söndagen innehöll plugg ute och fotboll. Det var nästan alldeles för varmt.
Fotboll + värme + killar med bar överkropp = kladdigt.

I den veckan sågs jag och felix knappt. Jag gick till skolan och pluggade kemi och historia varje dag.
Ute i solen på måndagen. Uppe vid mälarblick. En dag gick jag till skolan. Det har nästan blivit en vana. I alla fall de dagar då jag börjar senare än åtta. 
Längs vattnet bort till ängbybadet. 
Att gå där alldeles ensam på stranden med en härlig låt i öronen, det är underbart.
Att gå är frihet.

Fredag förra veckan klippte sig felix och vi fikade. Vi bråkade lite eller kanske mycket. Men det gör ingenting för jag vet att vi har det underbart. Ibland krockar det lite bara. Vi borde bli bättre på att köra.
Felix är bra på att köra och idag ska jag gå kurs för att få köra bil. Så nu kanske det blir bättre mellan oss.  

På lördagen jobbade jag.
Beige 2, Champagne, Mjöl, Rosa 5, Blå 13.
Hem och duscha för att sen gå upp till torget med felix.
Där mötte vi Molly och Kenjoe som planerat. Vi åt på Grillen och alla kom från fel håll och molly var först!
Måns kom lite senare. Vi träffade min kusin som hastigast och sen gick vi hem till Molly för att se pulp fiction.
Den var bättre än förväntat och det var en väldigt mysig kväll. Med viktig gemenskap, glass, jordgubbar och vänskap.

Söndagen innehöll bara kemi.
Idag hade vi kursprov. 150 sidor kemi, till stor del komplicerad. 
Men det gick nog bra och jag gick en timme före utsatt sluttid. Lunch med Felix och nu borde jag skriva historia-uppsats om hippies. Jag sitter ute och solar. Väldigt skönt. 


I wanna wake up where you are
I won't say anything at all



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0