It's getting dark too dark to see.


Too dark to see.

Livet är ett mysterium som aldrig kommer gå att lösa.
Jag tror att om man löser det mysteriet så dör man eller så får man ett svar när man dör.
Idag känns allting tugnt. Jag vaknade och kände att jag inte var vaken. Jag gick upp och kände att jag inte var hungrig. Allting blev bara av på rutin. Jag stod där i badrummet och såg på mig själv.
Det är
nästan läskigt hur noga man granskar sig själv. Varje del skannas av och ofta kritiseras den.
Men när man ser en annan människa är det tvärtom. Man ser saker som man själv saknar eller tror sig sakna. Man känner sig mindre och sämre. För att inte tala om att personen man ser alltid verkar vara vackrare.
Jag undrar hur det kommer sig.
Det är nog något fel på speglar eller så är det ett medfött beteende att se kritiskt på sig själv.
Jag gillar inte att se skillnader mellan könen men det är bevisat att tjejer oftast mindervärderar sig själv och att killar ofta har en förbättrad bild av sig själv.
Jag säger inte att alla tjejer har dåligt självförtroende och inte heller att alla killar påstår att de är bäst.
För det är inte så det är.
Inte alls.
Men ibland finns de dagar då jag önskar att jag kunde tänka lite mer som killarna i det där beviset. Så att det på något sätt skulle jämnas ut. Att jag skulle kunna hamna på noll.
Att jag skulle hitta punkten då jag tror mig själv vara den jag verkligen är.
Jag letar efter mig själv och jag har letat länge.

Idag kände jag mig utanför eller så var jag bara frånvarande.


♥ Everyone I know goes away in the end.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är vacker

2008-05-22 @ 17:14:45
Postat av: Anonym

Jag blir glad.
Vem är du ?

2008-05-24 @ 22:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0