Den där fjärilen på sommaren är här nu.




Vattnet så blått, himlens bäste vän
Alla träd så härligt gröna
Vad finns mellan mig och horisonten ?
Det är natur och gröna träd så långt jag kan se
En segelbåt
Två röster
Tänk bara hur mycket som ryms i vår värld
Tänk hur mycket som får plats inom oss
En människa, en själ, ett hjärta
Trots detta stora inre så känns det tomt
Jag vandrar inte längre i min tanke värld
Jag vandrar inte alls
Nyfiken på livet var jag visst
Nu vill jag bara att tiden ska vridas tillbaka
En tidsmaskin
Till den där dagen
En dag av lycka
Det var en så bra dag
I hjärtat

Det här skrev jag för nästan precis ett år sedan.
Idag är jag nyfiken på livet och jag vandrar vidare i mitt inre.
Jag utforskar hela min tankevärld och det finns oändligt mycket kvar.
Den dagen var verkligen en bra dag, i hjärtat.
Jag glömmer nog aldrig den dagen.

Idag vaknade jag halv tio och åt frukost ute på balkongen med boken som jag fick på avslutningen.
Solen sken och livet kändes väldigt nära.
Jag gick iväg till gymmet med ny musik och utan smink.
Det var skönt att träna trots att jag fick ett stort skavsår.
Det var lite folk och om man är ensam så hinner man tänka ganska mycket.
Att rensa huvudet är alltid skönt.
Sen tjugo över tolv var jag klar och började halta hemåt.
Telefonsamtal med Molly, Felix och mamma förgyllde vägen.
Det regnar inga stenar idag.
Ikväll ska jag molly jessica och felix hyra film och äta middag.
Jag kommer sakna dig så enormt Molly!
Du och jag kommer alltid vara bröder.
Jag saknar dig redan.


Kärleken eller en dag i ensamhet ?





Kommentarer
Postat av: Anonym

BÖRDER FÖR ALLTID

2008-06-29 @ 17:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0