If you weren't real I would make you up.


Vi gick där. Tre främlingar på trottoaren.
Jag gick sist och vi gick som på ett rakt led.
Samtidigt som jag kom att tänka på detta onormalt raka led var jag tvungen att gå ett steg åt vänster.
Nu gick jag snett bakom, försökte öka farten för att komma förbi dom.
För att komma ur den är situationen som nu hade blivit obekväm och pinsam.
Min takt och deras var den samma men till slut var jag förbi killen som gick som nummer två.
 Äntligen var jag även förbi den första killen.
Vad tror ni jag gör då?
Jo jag tar ett steg åt höger - ett steg tillbaka in i ledet.
Känslan av obehag kom åter.
Nu var det samma sak men vi hade bytt plats.
Jag behövde inte oroa mig särskilt länge för där skildes våra vägar.
Jag fortsatte åt höger. Kille nummer två tog helt åt vänster och killen som i början var i mitten gick nu långsammare men på andra sidan gatan.
Så kan det gå en sen söndagkväll när det regnar.


Don't know why I'm still afraid.


Livet ska vara som en fjäril på sommaren.





Kommentarer
Postat av: E

livet Ska vara som en fjäril på sommaren, åh jag hade nästan glömt det citatet.
bäst
kommer du ihåg att jag hade det som namn på msn i en hel evighet.
vi borde se Kin Novak badade aldrig i genesarets sjö. den är lika bra om citatet som är taget därifrån.

2008-04-09 @ 19:45:50
Postat av: E

livet Ska vara som en fjäril på sommaren, åh jag hade nästan glömt det citatet.
bäst
kommer du ihåg att jag hade det som namn på msn i en hel evighet.
vi borde se Kin Novak badade aldrig i genesarets sjö. den är lika bra om citatet som är taget därifrån.

2008-04-09 @ 19:46:10
Postat av: Karin

Jag tycker om dig Madde.

2008-04-09 @ 20:55:31
Postat av: M

Jaa jag ar alldeles nyss läst ut den boken och ska se filmen snart. Men vi kan också se den.

Det var fint när du ette det på msn :)

2008-04-09 @ 20:56:56
Postat av: M.

Jag tycker om dig karin.

2008-04-09 @ 20:57:44
Postat av: Hanna

Hej Madde, i´m back in buissnes(?) hehe.
Jag har sett genesarets sjö och läst boken (det var att ta i, men det var meningen att jag skulle läsa den), och måste säga att jag blev besviken..
Du skriver fint, du är fin. Vi ses på lördag om inte imorgon?

2008-04-10 @ 19:02:19
Postat av: Madde

Hanna, jag ska försöka hinna komma till OnStage till tio elva ungefär, vill inte missa Sara!
Och er såklart.
Men på lördag ses vi garanterat.

Det verkar som om alla har något med Kim Novak att göra. Jag gillade den, men har ej sett filmen än.

:)

2008-04-10 @ 20:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0