It's a broken hallelujah.


 När jag vaknade imorse såg jag ett vitt landskap, träden var vita och det snöade.
Den kontrasten, från sitt tråkiga mörka sovrum till att se det snövita ljuset utifrån, det gör mig väldigt glad.
Här sitter jag nu och kollar ut.
Det snöar och jag äter pepparkakor, har ljus tända. Julstämning.
Du och jag, vi är så mysiga.

Ebba är sjuk, och jag tänker på henne.
Felix var alldeles nyss i telefon och hans röst dröjer sig kvar.
Molly, vi hördes aldrig igår. Men vi ses idag. Jazzpianoafton.

Jag tänker så mycket, nu känns allt bara underbart. Josh Groban sjunger mig i stämning.
Jag har egentlgien väldigt mycket att plugga idag, men det får vänta, jag orkar inte.
Idrottsprov imorgon och engelska presentaion.
Torsdag ekologiprov.
Fredag, historia presentation.

Tisdag: Södras jazzpianoafton. Onsdag: Fika och fira Sara! Torsdag: Bild och laga middag åt min familj. Fredag: Gymnasiemässan i Älsjö. Lördag: Grandios. Söndag: Mysig lång morgon-promenad med Felix.

Nu måste jag plugga.


Var är vi ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0