When a blind man cries.


 3 timmars sömn, inlämning av biologiuppgift, engelska 'quizzzzzz' och dans.
Julavslutning. Äntligen.

En bra dag.
Jag vaknade och tänkte att efter sista lektionen idag är det över. Historiprovet alltså.
Efter skolan skulle jag och Felix in till staden och jag skulle köpa en skjorta.
På en rast köpte vi lite spontant espadrillos.
Historiaprovet gick bra men det skönaste var att det var över och jag skulle få vara med Felix.
Vi åkte in till stan och gick till sturegallerian, The Shirt Factory. Självklart har dom inte fått in skjortan jag ville ha som dom sa förra veckan. Killen i butiken är otrevlig och det finns ingen annan skjorta som hade mitt tycke. Vi gick där ifrån, besvikna och dagen blev sämre. Vi gick vidare, Biblioteksgatan och på Diesel var personalen övertrevliga.
 Vi gick vidare till NK och kolla TSF där också men den fanns inte, jag testade några andra men en storlek var stor och storleken mindre var för tajt.
Tiger of Sweden. En brytande glad och färgglad kvinna hjälper till.
Hon gjorde min dag. Veckans ros borde hon få. Jag köpte en blå skjorta.
Vid plattan, ungefär jämngammal tjej: "Ursäkta, var har du köpt din väska?"
Mitt välmående lyftes en nivå till. Felix sa fina ord. Allt kändes komplett.
Du är min hjärtevän.


Tillbaka till igår.
Hemma hos Jessica bytte vi julklappar. Allt var så fint. Men ni är dom finaste. Jag är så glad att ni finns och att jag får vara med.
Ni är underbara.

Hallelujah, well your faith was strong, but you needed proof.

Jag vill vara lite som du. Du som är så underbar. Jag vill finnas för dig.
Det finns så många ord jag vill säga, till dig. Nu.
Men jag tror att du redan vet.


Felix alla fina ord är dina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0